piątek 19.04.2024

lokalne ogłoszenia

dyzury aptek

google news obserwuj

Członkowie Klubu Europejskiego uczcili 15-lecie wstąpienia Polski do Unii Europejskiej

Skomentuj

Członkowie Klubu Europejskiego przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Środzie Śląskiej uczcili 15-lecie wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, biorąc udział 16 maja w wycieczce do Republiki Czeskiej.

W programie podróży było m.in. zwiedzanie Kopalni Złota w Złotym Stoku, gdzie uczniowie zapoznali się z trudną pracą górników, wydobywających złoty kruszec. Wraz z przewodnikiem panem Piotrem zobaczyliśmy kopalniane sztolnie, wysłuchaliśmy historii powstania górnictwa złota na Dolnym Śląsku, zwiedziliśmy wystawę minerałów oraz mieliśmy okazję przejechać się podziemną kolejką. Była to ciekawa lekcja historii, geologii i mineralogii.

Po drugiej stronie granicy zwiedziliśmy Jaskinię Na Pomezi, mając okazję obserwować zjawiska krasowe, formy skalne i naciekowe, podziemne jeziorka i strugi wodne.. Czeski przewodnik jaskiniowy pokazał nam również śpiącego nietoperza. Była to ciekawa ekspedycja w głąb ziemi, która oczarowała klubowiczów swoją tajemniczością, pięknem i klimatem groty. U uczniowie wyszli na powierzchnię z wypiekami zachwytu na twarzy.

Dziękujemy czeskiemu przewodnikowi za oprowadzanie w naszym ojczystym języku, co świadczy, iż wielu polskich turystów zagląda do tej części Republiki Czeskiej. Później nasza ekipa udała się do Jesenik, gdzie zjedliśmy typowy czeski obiad w restauracji hotelowej, podany przez bardzo życzliwy personel kelnerski. Za miłą obsługę podziękowaliśmy i zwróciliśmy uwagę, iż jesteśmy amatorami kuchni naszych południowych sąsiadów.

Po dwudaniowym obiedzie udaliśmy się do Rejviz - Narodowego Rezerwatu Przyrody, gdzie spacerując kilka kilometrów po lesie, mogliśmy obserwować endemiczną florę i faunę. Nasz zachwyt wzbudziło tzw. Mechove jeziorko, które jest matecznikiem dla ptactwa wodnego, pośrodku lasu. Rezerwat jest bardzo zadbany, znajdują się w nim drewniane platformy, po których śmiało można kroczyć, bez obawy wpadnięcia do bagna.

Po wyjściu z tej enklawy spokoju, udaliśmy się raz jeszcze do Jesenik, gdzie mogliśmy zrobić zakupy typowych czeskich słodyczy – czekolad, oblatów, itp. W drodze powrotnej wszyscy radośnie komentowali swoje przeżycia.

Uczniowie z opiekunami KE – panią Ewą Ek, panem Pawłem Wenderskim oraz naszą „czeską tłumaczką” panią Teresą Szarek serdecznie dziękują pani Dyrektor SOSW  w Środzie Śląskiej – mgr Lidii Walerych za użyczenie busa na naszą wspaniałą wyprawę.

(ee) / fot. Organizator

Wczytywanie komentarza... Komentarz zostanie odświeżony po 00:00.
Zaloguj się aby dodać komentarz.
pozostały limit znaków.
Zaloguj się za pomocą ( Zarejestruj się? )

Ja Wam naprawde wspolczuje. Daliscie sie wciagnac w telewizyjna narracje obrzucania sie blotem przez politykow zarowno ...
Bardzo ciekawe przesłaniem widzę w Twoim komentarzu, bo jest Bóg, Ojczyzna, oskarżenia, poniżenie, nienawiść, złorzeczenie. A ...
Aleksandra Perużyńska Nowi radni Rady Powiatu wybrani!
Jak można głosować na zdrajców Polski na ludzi którzy nawołują do wojny którzy chcą odebrać nam ...