Urząd Miejski w Środzie Śląskiej
Burmistrz Środy Śląskiej informuje, o zmianie dotychczasowych zasad obsługi mieszkańców w związku z gwałtownym rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Od poniedziałku 19 października do odwołania – nie krócej jednak niż do 31.10.2020r., ZOSTAJE ZAWIESZONA bezpośrednia obsługa mieszkańców w Urzędzie Miejskim w Środzie Śląskiej. Obsługa w zakresie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom prowadzona będzie WYŁĄCZNIE w sprawach:
– rejestracji aktów stanu cywilnego,
– ewidencji ludności i dowodów osobistych,
– wszelkich wpłat, opłat i podatków oraz gospodarki odpadami,
– kasa czynna będzie w godz. 8:00-14:00 z przerwą od 10:00 do 10:30 .
Zachęcamy do dokonywania wpłat w następujący sposób:
- podatki za pomocą bankowości elektronicznej na indywidualnych nr konta podany w decyzji podatkowej,
- opłatę z tytułu wieczystego użytkowania terenu oraz z tytułu przekształcania wieczystego użytkowania na własność na numer rachunku bankowego 79 1020 5226 0000 6302 0601 7844,
- opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi za pomocą bankowości elektronicznej na indywidualny numer konta podany na zawiadomieniu.
Każda niezbędna wizyta w Urzędzie Miejskim w Środzie Śląskiej powinna odbywać się z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa sanitarnego tj. obowiązkowym zasłanianiem ust i nosa, dezynfekcją rąk oraz zachowaniem dystansu.
W pozostałych sprawach preferowaną formą kontaktu z merytorycznymi pracownikami jest bezpośredni kontakt telefoniczny, mailowy lub poprzez platformę ePUAP i Profil Zaufany: 71 3960715, 71 3960795, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Na parterze holu Urzędu znajduje się urzędowa skrzynka podawcza, do której należy wrzucać wszelką korespondencję kierowaną do Urzędu. Wspólnie zadbajmy o nasze zdrowie.
Urząd Gminy Miękinia
Urząd Gminy Udanin
W związku z pozytywnym wynikiem testu na obecność wirusa COVID-19 u jednego z pracowników Urzędu Gminy Udanin informujemy, iż z dniem 13.10.2020 r. zamyka się Kasę Urzędu oraz ogranicza się dostępność pozostałych usług świadczonych przez urząd. Pracownicy częściowo będą pracować zdalnie, w sprawach pilnych prosimy o kontakt mailowy bądź telefoniczny – nr tel. 76 74 42 870.
Urząd Gminy Kostomłoty
Z uwagi na rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2 („koronawirusa”), zwracamy się do Państwa z gorącą prośbą o ograniczenie do absolutnego minimum wizyt w Urzędzie Gminy Kostomłoty oraz podległych jednostkach organizacyjnych.
Zachęcamy do wykorzystania możliwości jakie daje kontakt telefoniczny, poczta elektroniczna lub platforma ePUAP.
Kontakty telefoniczne do wszystkich pracowników Urzędu Gminy i jednostek znajdują się na stronie: bip.kostomloty.pl(zakładka: urząd gminy).
Sprawy, które wymagają pilnej obecności Państwa w Urzędzie, zalecamy załatwiać po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym.
Wszystkie zalecenia mogą stanowić pewną niedogodność, ale robimy to w trosce o bezpieczeństwo Państwa oraz pracowników Urzędu Gminy i wszystkich jednostek.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami:
71 3170 283, 71 3170 287 (Sekretariat UG Kostomłoty).
Urząd Gminy Malczyce
Z uwagi na dynamiczny wzrost zachorowań na COVID-19 zachęcamy Mieszkańców do ograniczania osobistych wizyt w urzędzie i korzystania z możliwości załatwiania spraw z pracownikami Urzędu Gminy telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz platformy ePUAP.
Od 12 października wprowadzone zostały ograniczenia w poruszaniu się po urzędzie. Obsługa mieszkańców odbywa się wyłączenie za pośrednictwem sekretariatu, gdzie otrzymacie Państwo niezbędne formularze dokumentów, wypełnicie dokumenty, a w razie potrzeby poproszony zostanie pracownik merytoryczny, który udzieli pomocy i niezbędnych wskazówek. Korespondencję można pozostawić w skrzynce podawczej usytuowanej przy sekretariacie.
Apelujemy do Państwa o zachowanie rozwagi i szczególnej ostrożności, a także racjonalne i rozsądne podejście do panującej sytuacji. Dbajmy o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
Przypominamy nr kont bankowych do dokonywania opłat:
80 9589 0003 0006 1955 2000 0420 – opłaty za śmieci
16 9589 0003 0006 1955 2000 0020 – pozostałe płatności
Poniżej, szczegółowy wykaz kontaktów do pracowników Urzędu Gminy Malczyce:
Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej
Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej, z uwagi na zaistniałą sytuację epidemiologiczną w kraju i w Powiecie Średzkim, z dniem 19.10.2020r. do 23.10.2020 r. wprowadza ograniczenie w postaci braku bezpośredniej obsługi klientów i osobistego udziału przy załatwianiu spraw w siedzibie urzędu.
W związku z tym prosimy o pozostawienie dokumentów (wniosków, pism itp.) w przygotowanej do tego celu skrzynce, znajdującej się na parterze wewnątrz budynku starostwa przy wejściu głównym.
W przypadku konieczności kontaktu z wydziałami merytorycznymi / jednostkami organizacyjnymi podajemy nr telefonów kontaktowych:
BIURO PODAWCZE: 71 396 89 30
SEKRETARIAT: 71 396 89 00, e-mail: starostwo~@~powiat~-~sredzki~.~pl
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH I KOMUNIKACJI
REJESTRACJA POJAZDÓW: 71 396 89 56 i 71 396 89 57
PRAWA JAZDY: 71 396 89 58
SEKRETARZ POWIATU: 71 396 89 16
WYDZIAŁ INWESTYCJI i ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH: 71 396 89 19 i 71 3968943
KADRY: 71 396 89 18
BIURO RADY: 71 396 8953
WYDZIAŁ URBANISTYKI, ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA: 71 396 89 04, 71 396 89 05 i 71 396 89 06
WYDZIAŁ GEODEZJI, KARTOGRAF II I KATASTRU: 71 396 89 47
GEODETA POWIATOWY: 71 396 8923
WYDZIAŁ MIENIA I INFRASTRUKTURY DROGOWEJ: 71 396 8907 i 71 396 89 52
WYDZIAŁ ŚRODOWISKA I ROLNICTWA: 71 396 89 39 i 71 396 89 45
WYDZIAŁ EDUKACJI, KULTURY I SPRAW SPOŁECZNYCH: 71 396 89 15
WYDZIAŁ ROZWOJU, FUNDUSZY ZEWNĘTRZNYCH I PROMOCJI POWIATU: 71 396 89 51
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE: 71 396 89 62
POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI: 71 3172529
POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO: 71 396 89 27 i 71 396 89 03, e-mail: srodaslaska~@~winb~.~wroc~.~pl
POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW: 71 396 89 34
DOLNOŚLĄSKI OŚRODEK DORADZTWA ROLNICZEGO: 71 317 29 59 i 669 332 558
Procedura obsługi klientów w wydziale komunikacji średzkiego starostwa
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji informuje, że od 19 października (do odwołania!) kontakt z wydziałem odbywa się drogą korespondencyjną tj. poprzez wrzucenie dokumentów do skrzynki ulokowanej przed drzwiami wydziału lub wysłanie ich Pocztą Polską.
Wnioski są do pobrania: http://bip.powiat-sredzki.pl/540/Wydzial_Spraw_Obywatelskich_i_Komunikacji/
Wypełniony wniosek należy zapakować w kopertę (teczkę) i dostarczyć do starostwa powiatowego - wrzucając do skrzynki lub wysyłając pocztą.
We wniosku należy podać numer telefonu! Data i godzina odbioru dokumentów zostanie przekazana telefonicznie.
Do wniosku m.in. należy dołączyć dowód wpłaty na konto:
91 9589 0003 0003 7208 2000 0030
Powiat Średzki, ul. Wrocławska 2, 55-300 Środa Śląska
W tytule wpłaty podać numer VIN lub numer rejestracyjny.
Kwoty opłat:
rejestracja samochodu z zagranicy – 256,00
rejestracja motocykla z zagranicy – 197,00
przerejestrowanie samochodu z kraju – 180,50
przerejestrowanie motocykla, ciągnika rolniczego i przyczepy z kraju – 121,50
rejestracja motorowera – 111,50
przerejestrowanie samochodu na tablicach dsr – 81,50
wymiana dowodu rej. z powodu braku miejsca na wpisy badania technicznego - 73,50
wtórnik tablicy rej. lub dodatkowa tablica rej. - 53,00
wtórniki tablic rej. 2 sztuki – 93,00
wtórnik nalepki na szybę – 19,00
Opłaty skarbowe:
za pełnomocnictwo - 17 zł
za wydanie zaświadczenia - 17 zł
za wydanie decyzji - 10 zł
należy dokonać na konto:
87 1020 5242 0000 2502 0029 2466.
Urząd Miejski w Środzie Śląskiej, Plac Wolności 5, 55-300 Środa Śląska