Jest skierowana zarówno do samorządów, jak i do właścicieli gospodarstw domowych. Wspiera ją również program edukacyjny dla dzieci.
Kampania nawiązuje do wprowadzonego w Polsce Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów (JSSO), zgodnie z którym należy oddzielać surowce od odpadów, które nie nadają się do powtórnego przetworzenia. Dzięki odpowiedniej segregacji, więcej odpadów może zostać poddanych recyklingowi.
Hasło odnosi się do symbolicznego przybicia piątki – przyjaznego gestu wykonywanego przez dwie osoby na powitanie. Gest ten może być także traktowany jako akceptacja jakiegoś działania, potwierdzenie słuszności, racji czy radości z sukcesu. Celem kampanii jest kształtowanie świadomości ekologicznej mieszkańców Polski oraz prośrodowiskowe zaangażowanie odbiorców przejawiające się w umiejętności właściwej segregacji odpadów. Kampania ma też pokazać, że segregacja odpadów przynosi realne korzyści zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne.
Motywem przewodnim „Piątki za segregację” jest 5 brand heroes: Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko. Każdy z bohaterów Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów jest przypisany do innego rodzaju odpadów oraz kolorystyki pojemników wprowadzonej w jego ramach.
Warto zajrzeć TUTAJ i zapoznać się ze szczegółowymi informacjami nt. segregacji.
(mpr)
https://www.youtube.com/watch?v=kJMsMMjPmBs