Wydrukuj tę stronę


Poczta Polska dyskryminuje osoby przebywające na kwarantannie? (list czytelnika)

13 Comments



Szanowna Redakcjo! Chciałbym przedstawić skandaliczną sytuację z udziałem Poczty Polskiej. Zamówiłem na Allegro przesyłkę, która powinna do mnie dotrzeć 07/10/2020 lub najpóźniej 08/10/2020 do godziny 20:00. W dniu 07/10/2020 przesyłka do mnie nie dotarła, dlatego następnego dnia kontaktowałem się z infolinią Poczty Polskiej. Zapewniano mnie, że przesyłkę otrzymam.



Kiedy w dniu 08/10/2020 o godzinie 17:00 nie miałem jeszcze przesyłki, ponownie (po raz 3 lub 4) zadzwoniłem na infolinię Poczty Polskiej, gdzie po dłuższym wyjaśnianiu sprawy otrzymałem informację, że przesyłka nie będzie dostarczona, bo jestem na kwarantannie – poinformowałem, że to nie prawda oraz o tym, że nikt pod moim adresem nie znajduje się na kwarantannie, ani w izolacji domowej. Pracownik poczty poinformował mnie, że ich to nie interesuje i że sprawę mam wyjaśnić z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Środzie Śląskiej.

Niezwłocznie skontaktowałem się na telefon alarmowy z Inspektorem Sanitarnym dla Środy Śląskiej Panią mgr inż. Anną Wojtasińską-Żygadło, uzyskałem informację, że Inspekcja Sanitarna w Środzie Śląskiej żadnych informacji nie udziela Poczcie Polskiej. Sprawdziła, że nie przebywam formalnie w izolacji, ani na kwarantannie. Powiedziała także, że to jest kolejna taka sytuacja z Pocztą Polską.

W dniu 08/10/2020 po godzinie 18:00 oddzwonił do mnie pracownik Urzędu Pocztowego w Środzie Śląskiej przy ul. Kolejowej. Przedstawiłem swoją sprawę, miła Pani przeprosiła, ale nie umiała wyjaśnić sytuacji, zapewniła, że przedstawi sprawę Naczelnikowi Urzędu. Poinformowałem, że moja przesyłka ma gwarancję dostarczenia w dniu 08/10/2020 do godziny 20:00, zapytałem czy ją otrzymam – odpowiedziano, że niestety, ale nie. Zapytałem czy jak przyjadę do Urzędu Pocztowego, będzie mi wydana przesyłka? – Również odpowiedziano, że nie.

W dniu 09/10/2020 zadzwonił do mnie Naczelnik UP w Środzie Śląskiej z przeprosinami, że doszło do nieporozumienia, że mieli w systemie adnotację, iż pod moim adresem jest kwarantanna (co nie było zgodne ze stanem faktycznym) i że dziś przesyłka zostanie do mnie dostarczona. Powiedział także, że pod adresy gdzie mają informację, iż jest kwarantanna nie dostarczają żadnych przesyłek (też rent i emerytur) do czasu zdjęcia kwarantanny.

Poinformowałem Pana Naczelnika, że informacje, które otrzymują od Głównego Inspektora Sanitarnego powinny służyć wyłącznie zwiększenia czujności i stosowania środków ochrony indywidualnej przez pracowników Poczty Polskiej, a nie odmawiania prawa do uzyskania przesyłek (w tym także za które obywatel zapłacił samodzielnie) – niestety, na te argumenty Pan Naczelnik zasłaniał się dyspozycjami od dyrekcji Poczty Polskiej, która jak widać dyskryminuje osoby na kwarantannie lub w izolacji domowej, a także działa w oparciu o nieaktualne informacje. Działanie Poczty Polskiej odbija się na obywatelach – czy tak mają wyglądać usługi?

Poczta Polska wysłała do mnie maila:

„Szanowny Panie,

Poczta Polska otrzymuje adresy osób objętych kwarantanną na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (przed 31 marca na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20 marca br. w sprawie ogłoszenia na obszarze RP stanu epidemii). Poczta jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie - https://www.poczta-polska.pl/koronawirus-informacje-dla-klientow/

W celu wyjaśnienia opisanej przez Pana sprawy, proponujemy wystąpić z wnioskiem do Biura Wsparcia Klientów.

Wniosek można wnieść w każdym urzędzie pocztowym, w formie pisemnej, ustnie do protokołu, elektronicznie: https://ereklamacje.poczta-polska.pl/#/wniosek_reklamacyjny/customer_type (Uwagi dotyczące personelu i usług).

Rozmowa z konsultantem zostanie zweryfikowana w trakcie przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego.

Nadmieniamy, że pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. nie przyjmujemy skarg, reklamacji, wniosków.

Ponadto widzimy, że dla danej przesyłki została zgłoszona reklamacja, która pozwoli wyjaśnić opóźnione doręczenie.”

Po wielkiej awanturze i długiej rozmowie z Naczelnikiem UP w Środzie Śląskiej oraz Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Środzie Śląskiej przesyłka została do mnie dostarczona w dniu 09/10/2020  – mimo, że byłem nieobecny w domu. Pracownik poczty zadzwonił do mnie, zapytał komu może przekazać paczkę i poprosił o kod upoważniający do odbioru. Czyli jeśli się chce – to można.

Procedury, które ustanowiła Poczta Polska naruszają prawa konsumenta oraz obywatelskie – rażąco dyskryminują osoby na kwarantannie lub w izolacji domowej. Sprawa dotyczy także Seniorów, którzy w obecnej sytuacji epidemiologicznej będą coraz częściej kierowani do kwarantanny lub izolacji domowej: https://www.biznesinfo.pl/emerytura-091020-pm-wyplata-swiadczenia

(sm) / imię i nazwisko do wiadomości redakcji





   


Wczytywanie komentarza... Komentarz zostanie odświeżony po 00:00.
Zaloguj się aby dodać komentarz.
pozostały limit znaków.
Zaloguj się za pomocą ( Zarejestruj się? )
Nie przegap tych artykułów.