Przejdź do głównej treści

INFORMACJE DLA MIESZKAŃCÓW GMINY ŚRODA ŚL. W SPRAWIE OPŁATY ŚMIECIOWEJ

Od 1 lipca 2013 r. obowiązywać będą nowe zasady płatności za wywóz śmieci z nieruchomości zamieszkałych.

 

Najważniejsze założenia nowego systemu oraz obowiązki właściciela nieruchomości wyglądają następująco:

1. Obowiązek ponoszenia opłaty za śmieci spoczywa na właścicielach nieruchomości. W

przypadku spółdzielni mieszkaniowych opłatę ponosi zarządca lub administrator nieruchomości.

2. Właściciele nieruchomości zamieszkałych i zarządcy budynków spółdzielczych

zobowiązani są do złożenia w Urzędzie Miejskim w Środzie Śląskiej do 30 kwietnia 2013

r. deklaracji w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami.

W deklaracji należy wpisać ilość osób faktycznie zamieszkujących nieruchomość,

pomnożyć ją przez obowiązującą stawkę miesięcznej opłaty i w ten sposób wyliczyć

miesięczną wartość opłaty.

Deklarację można otrzymać w Urzędzie Miejskim lub pobrać ze strony internetowej

www.srodaslaska.pl, zakładka "gospodarka i finanse" - "podatki lokalne".

3. Szacowane stawki opłaty wynoszą 12 zł od osoby w przypadku gromadzenia odpadów w sposób selektywny i 20 zł w przypadku deklaracji braku segregowania odpadów. Stawki te mogą ulec zmianie po przetargu na wyłonienie firmy zajmującej się odbiorem odpadów. W przypadku zmiany stawek nie będzie konieczności składania

nowej deklaracji - urząd sam przeliczy wartość opłaty.

4. Segregowanie śmieci polega na gromadzeniu w dwóch wydzielonych pojemnikach:

- w jednym odpadów mokrych (organicznych, biodegradowalnych)

- w drugim pozostałych odpadów.

5. Pojemniki na śmieci bezpłatnie dostarczy firma zajmująca się wywozem śmieci.

6. Częstotliwość odbioru śmieci odbywać się będzie w sposób systematyczny i wynikać

będzie z harmonogramu dostarczonego każdemu właścicielowi nieruchomości.

7. W przypadku odpadów nie mieszczących się w pojemnikach np. meble, sprzęt RTV i AGD, opony, odpady po remontach itp. oraz odpadów niebezpiecznych (chemikalia,

świetlówki, baterie itp.) właściciel ma obowiązek dostarczyć je samodzielnie do punktu

selektywnego zbierania odpadów - za co nie będzie pobierana żadna opłata.

Aby ułatwić mieszkańcom pozbywanie się odpadów wielkogabarytowych i zużytego

sprzętu elektrycznego i elektronicznego, firma odbierająca odpady zobowiązana będzie

do przeprowadzania okresowych zbiórek w formie tzw. „wystawek krawężnikowych”.

8. Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Urzędu Miejskiego:

tel. (71) 3960753 i (71) 3960731

Urząd Miejski

w Środzie Śląskiej


Nie zatrzymuj tej wiadomości – podaj dalej!

NAJNOWSZE PUBLIKACJE:


Lokalna REKLAMA Prawdziwe marki, prawdziwi ludzie, lokalne historie.
Kontakt w sprawie Twojej reklamy: +48 500 027 343 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.