PRACA W URZĘDZIE MIEJSKIM W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
Burmistrz Środy Śląskiej ogłasza nabór na stanowisko radcy prawnego w Zespole Prawnym Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej (wymiar czasu pracy: od 1/5 etatu do 3/5 etatu)
1. Wymagania niezbędne:
-
wykształcenie wyższe magisterskie prawnicze,
-
tytuł zawodowy radcy prawnego wraz z wpisem na właściwą listę radców prawnych - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 637 z późn. zm.),
-
co najmniej 7-letni staż pracy,
-
obywatelstwo polskie,
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
niekaralność za przestępstwo: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe,
-
niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
posiadanie nieposzlakowanej opinii,
-
Wymagania dodatkowe:
-
wysoki poziom wiedzy merytorycznej i biegła znajomość przepisów oraz aktualnego orzecznictwa w zakresie prawa administracyjnego, prawa zamówień publicznych, prawa pracy, planowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, prawa cywilnego, finansów publicznych oraz prawa inwestycyjnego,
-
doświadczenie zawodowe w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz jednostek samorządu terytorialnego lub jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (preferowane w obszarze postępowań administracyjnych, zamówień publicznych, prawa pracy, planowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, finansów publicznych, przygotowania i realizacji inwestycji, k.s.h.) na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej o ciągłe świadczenie takiej pomocy
i/lub
doświadczenie zawodowe w strukturach administracji samorządowej na stanowisku/-ach związanym/-ych z obsługą prawną (preferowane w obszarze postępowań administracyjnych, zamówień publicznych, prawa pracy, planowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, finansów publicznych, przygotowania i realizacji inwestycji, k.s.h.) – w okresie 5 lat poprzedzających datę niniejszego ogłoszenia;
-
doświadczenie zawodowe w administracji publicznej, w szczególności wcześniejsza praca na samodzielnych stanowiskach urzędniczych w jednostkach samorządu terytorialnego będzie istotnym atutem,
-
umiejętność obsługi komputera i posługiwania się komputerowym oprogramowaniem narzędziowym w postaci systemów informacji prawnej.
-
bardzo dobra organizacja czasu pracy i wysoka kultura osobista.
-
zdolność analitycznego myślenia
-
bardzo duża dyspozycyjność i komunikatywność,
-
inicjatywa i pełna samodzielność w działaniu,
-
zdyscyplinowanie i terminowość realizacji zadań,
-
sumienność i bardzo duże zaangażowanie w wykonywaną pracę,
-
wysoka motywacja do dalszego doskonalenia zawodowego (szczególnie w w/w preferowanych obszarach prawa i administracji).
-
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku obejmuje zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Gminy Środa Śląska, a w szczególności:
-
opiniowanie pod względem formalno-prawnym i redakcyjnym aktów prawnych Burmistrza oraz projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady Miejskiej;
-
obsługę prawną Burmistrza i Z-cy Burmistrza;
-
obsługę prawną sesji Rady Miejskiej i innych gremiów związanych z jej działalnością;
-
doradztwo prawne (udzielanie porad prawnych sporządzanie opinii prawnych, opiniowanie pod względem formalno-prawnym umów, projektów pism urzędowych, itp.) na rzecz:
-
Domu Kultury i Biblioteki Publicznej oraz, w przypadku zaistnienia konieczności również dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych,
-
następujących wydziałów Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej:
-
FIB
-
AUW
-
DOR
-
SOB
-
GNA (w wybranych obszarach wskazanych przez pracodawcę w umowie o pracę)
-
WIN
-
PRG
-
WZP
-
ORG (w wybranych obszarach wskazanych przez pracodawcę w umowie o pracę),
-
ewentualnie (w przypadku zaistnienia takiej potrzeby lub konieczności) innych wydziałów i komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego;
we wskazanych niżej obszarach doradztwa prawnego:
-
oświata i opieka żłobkowa
-
budżet i finanse, pomoc publiczna
-
audyt wewnętrzny, kontrole i nadzór prawny
-
zarządzanie kryzysowe
-
sprawy obywatelskie i wyborcze
-
gospodarka nieruchomościami
-
zagospodarowanie przestrzenne
-
sprawy lokalowe
-
inwestycje i zarządzanie drogami
-
fundusze unijne i krajowe
-
zamówienia publiczne
-
organizacje pozarządowe
-
sprawy kadrowe, płace, bhp
-
ochrona środowiska
-
opieka społeczna
-
legislacja i regulacje ustrojowe jst,
z zastrzeżeniem wykonywania innych, uniwersalnych czynności wchodzących w zakres standardowej obsługi prawnej - w graniach posiadanych uprawnień;
-
zastępstwo prawne i procesowe (czynne i bierne) przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi,;
-
prowadzenie rejestru spraw sądowych,
-
uczestnictwo w rokowaniach, opiniowaniu projektów umów i porozumień ze szczególnym zwróceniem uwagi w tych umowach/porozumieniach na zabezpieczenie interesów prawno-gospodarczych Gminy;
-
doradztwo prawne dla mieszkańców Gminy (klientów GOPS oraz innych osób o udokumentowanych niskich dochodach) - we wtorki w wymiarze 1-1,5 godziny
-
prowadzenia windykacji należności Gminy;
-
prowadzenie spraw i reprezentacji w postępowaniach sądowych, egzekucyjnych, administracyjnych i przed innymi organami orzekającymi, których stroną jest Zamawiający;
-
pełnienie obowiązków kuratora dla nieobecnej strony;
-
przygotowanie i aktualizacja danych do Biuletynu Informacji Publicznej oraz na stronę internetową Urzędu ze swojego zakresu działania;
-
sporządzanie, opiniowanie i konsultowanie wewnętrznych uregulowań prawnych Gminy,
-
przestrzeganie zasad dotyczących archiwizacji oraz czynności kancelaryjnych w tym elektronicznego obiegu dokumentów;
-
sporządzania opinii/stanowisk prawnych na zlecenie Burmistrza i Z-cy Burmistrza;
-
bezpośrednie konsultacje prawne z udziałem Burmistrza i/lub Z-cy Burmistrza;
-
współpraca prawna z doradcami Burmistrza
-
wykonywanie innych prac zleconych doraźnie przez Burmistrza lub Z-cę Burmistrza;
4.Warunki pracy:
-
praca administracyjno-biurowa, przy komputerze,
-
szkolenia, wyjazdy służbowe,
-
praca przy sztucznym/naturalnym oświetleniu,
-
bariery architektoniczne: budynek nie jest wyposażony w windę,
-
obowiązująca norma czasu pracy wynosi 8 godziny na dobę i przeciętnie 24 godziny (w tygodniu dla max. 3/5 etatu) w miesięcznym okresie rozliczeniowym, z zastrzeżeniem obowiązku wykonywania czynności w siedzibie Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej przez co najmniej 21 godzin w tygodniu (dla max. 3/5 etatu) tj. po min. 7 godzin – wtorek i/lub czwartek i/lub piątek;
-
zatrudnienie od dnia 1 września 2015 r.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.
5.Wymagane dokumenty:
-
życiorys ze zdjęciem, zawierający wykaz wszystkich dotychczasowych miejsc pracy kandydata z wyszczególnieniem stażu pracy w tych miejscach oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni;
-
list motywacyjny,
-
kopia lub odpis dokumentów potwierdzających:
-
wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły wyższej),
-
uzyskanie tytułu zawodowego radcy prawnego i dokonanie wpisu na właściwą listę radców prawnych,
-
staż pracy (np. świadectw pracy),
-
wymagane doświadczenie zawodowe w preferowanych obszarach (np. umowy, kontrakty, zakresy obowiązków, referencje)
-
posiadane kwalifikacje i umiejętności (dyplomy, zaświadczenia itp.),
-
niepełnosprawność, w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia do pierwszeństwa do zatrudnienia na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych;
-
oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
-
załączone dokumenty: list motywacyjny i życiorys powinny być podpisane i opatrzone następującą klauzulą: „Wyrażam zgodę na:
-
przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.),
-
przeprowadzenie wywiadu środowiskowego w dotychczasowych miejscach mojej pracy i nauki w celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania przeze mnie nieposzlakowanej opinii, dla potrzeb procesu naboru na stanowisko radcy prawnego w Urzędzie Miejskim w Środzie Śląskiej, prowadzonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202).”;
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Środzie Śl. lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Środzie Śl., Plac Wolności 5 z dopiskiem: „Nabór na stanowisko radcy prawnego w Zespole Prawnym Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej” w terminie do dnia 17 sierpnia 2015 r. do godz. 16.00. Dopuszcza się składanie aplikacji drogą elektroniczną na adres:um@środaslaska.pl, opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym - w rozumieniu ustawy z dnia 18.09. 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr z 2013, poz. 262, późn. zm.). Liczy się data wpływu dokumentów do Urzędu Miejskiego, a w przypadku dokumentów przesłanych drogą elektroniczną, również godzina ich wpływu.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Dokumenty aplikacyjne nie spełniające kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone, natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
Komisja Konkursowa zastrzega sobie prawo rekomendowania do zatrudnienia więcej niż jednego/-ej kandydata/-ki lub nie rekomendowania żadnego/-ej z kandydatów/-ek. W stosunku do czynności związanych z niniejszym naborem nie przysługuje droga odwoławcza. Kandydatowi/-ce nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy.
Rekomendowany/-a do zatrudnienia kandydat/-ka, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany/-a będzie przedłożyć informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz za zbrodnie, występki i przestępstwa określone w ustawie Prawo prasowe.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.srodaslaska.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego.
(-) Burmistrz Środy Śląskiej
Adam Ruciński
Nie zatrzymuj tej wiadomości – podaj dalej!
NAJNOWSZE PUBLIKACJE:
Zapraszamy na Kostomłocki Jarmark Mikołajkowy!
Przedszkolny quiz wiedzy „Podróż po Polsce”
Patriotyczne nuty seniorów i dzieci – uroczysty koncert w średzkim Domu Kultury
Jarmark Mikołajkowy w Środzie Śląskiej już 6 grudnia!
Lokalna REKLAMA Prawdziwe marki, prawdziwi ludzie, lokalne historie.
