Przejdź do głównej treści

BURMISTRZ ŚRODY ŚLĄSKIEJ OGŁASZA NABÓR

na stanowisko kierownika Wydziału Finansów i Budżetu Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej{jcomments off}


 

 

 

1. Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie wyższe - ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych

  2. posiadanie 3 – letniej praktyki w księgowości,

  3. co najmniej pięcioletni staż pracy,

  4. obywatelstwo polskie,

  5. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

  6. niekaralność za przestępstwo: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe,

  7. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  8. posiadanie nieposzlakowanej opinii,

  1. Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość zagadnień merytorycznych związanych z realizowanym zakresem zadań,

  2. znajomość aktów prawnych związanych z realizowanym zakresem zadań, w tym w szczególności: ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej, ordynacji podatkowej, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o funduszu sołeckim, ustawy o ochronie danych osobowych, prawa zamówień publicznych,

  3. posiadanie zdolności menadżerskich i organizacyjnych,

  4. doświadczenie w pełnieniu ról kierowniczych zespołami pracowników,

  5. umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych,

  6. znajomość programów finansowo-księgowych SIGID oraz programu BESTIA,

  7. doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,

  8. umiejętność tworzenia aktów administracyjnych, sprawozdawczych i organizacyjnych w obszarze finansów samorządowych (decyzji, postanowień, sprawozdań, uchwał, zarządzeń, itp.) oraz nadzorowania ich wdrażania,

  9. wysoka kultura osobista i standardy pracy,

  10. dobra organizacja czasu pracy i jego elastyczność,

  11. dyspozycyjność, komunikatywność, samodzielność w działaniu,

  12. sumienność oraz wysoka motywacja i zaangażowanie w wykonywaną pracę.

  1. Do zakresu wykonywanych zadań należy:

  1. kierowanie i nadzór nad pracami Wydziału Finansów i Budżetu Urzędu Miejskiego z zakresu rachunkowości, w szczególności dotyczących:

    • prowadzenia ksiąg rachunkowych,

    • wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,

    • dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych I finansowych z planem jednostki, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych I finansowych,

    • okresowego ustalania lub sprawdzania drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów – z wyłączeniem w formie spisu z natury,

    • wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego,

    • sporządzania, gromadzenia i przechowywania dokumentacji przewidzianej prawem

  1. z zakresu sprawozdawczości, w szczególności:

  • sporządzania bilansów jednostkowych i zbiorczych, rachunku zysków i strat, zmian w funduszu jednostki oraz informacji dodatkowej do bilansu,

  • terminowego sporządzania sprawozdań wynikających z przepisów prawa;

  1. z zakresu ewidencji i windykacji należności,

  2. z zakresu gospodarki kasowej w szczególności – kontrola raportów kasowych,

  3. z zakresu płac i podatku VAT w szczególności:

        • prowadzenia ewidencji w układzie rejestrów sprzedaży i zakupów,

        • dokonywanie miesięcznych rozliczeń z US podatku naliczonego i należnego (deklaracja VAT – 7);

  1. terminowe i zgodne z przepisami prawa sporządzanie sprawozdań organu;

  2. księgowość organu jednostki samorządu terytorialnego w zakresie:

        • dekretacja i księgowanie wyciągów bankowych, miesięcznych sprawozdań jednostek organizacyjnych gminy w zakresie realizacji budżetu, urzędów skarbowych,

        • dekretacja i księgowanie wydatków niewygasających,

        • dekretacja i księgowanie środków pomocowych;

  1. księgowość jednostki budżetowej w zakresie:

        • dekretowanie wydatków jednostki,

        • uzgadnianie sald kont po upływie każdego miesiąca oraz dokonywanie zamknięcia ksiąg miesięcznych i rocznych;

  1. prowadzenie spraw w zakresie pomocy publicznej;

  2. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej, decyzji, postanowień, sprawozdań;

  3. sporządzanie raportów miesięcznych, analiz i prognoz dla potrzeb budżetowych;

  4. wykonywanie innych prac w ramach działania wydziału bądź zleconych doraźnie przez bezpośredniego przełożonego lub burmistrza.

    4. Warunki pracy:

  1. praca biurowa, przy komputerze,

  2. szkolenia, wyjazdy służbowe i terenowe (sołectwa)

  3. praca przy sztucznym/naturalnym oświetleniu,

  4. bariery architektoniczne: budynek nie jest wyposażony w windę.

    5. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys ze zdjęciem (CV),

  2. list motywacyjny,

  3. kserokopie dokumentów poświadczający wykształcenie i staż pracy,

  4. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach,

  5. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  6. oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

  7. oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

  8. oświadczenie o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r poz. 1182 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014r., poz. 1202 z późn. zm.)”.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Środzie Śląskiej, Plac Wolności 5 z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Kierownika Wydziału Finansów i Budżetu Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej” w terminie do dnia 17 kwietnia 2015 r. 

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.srodaslaska.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego.

(-) Burmistrz Środy Śląskiej

Adam Ruciński

NAJNOWSZE PUBLIKACJE:

Handlo Trans

Średzka Woda

ogrody pawlowski trawniki www



A ja się pytam po co to i na co to szkoda kasy ? W Środzie to ...
Z tym chłopakiem to fantazja ich poniosła. Byłam akurat na zakupach w Dino i widziałam wszystko, ...
Na podwórku przy ulicy Kilińskiego zamontowano nowe wiaty śmietnikowe - to odpowiedź na liczne sygnały mieszkańców ...

Lokalne ogłoszenia drobne

16.06.2025 07:03 wrote:
Interesują mnie stare: Obrazy, Ikony, Srebro, Sztućce, Porcelana, Ceramika, Szkło kolor, Srebro, Platery, Stare Lampy, Lampy naftowe, Ample, Fig…
03.01.2025 17:44 wrote:
Sprzedam dom w miejscowości Wilczków gm. Malczyce, pow. 77,40 m2, trzy pokoje, w trakcie remontu, nowe okna, instalacja elektryczna i wodna, poz…
02.01.2025 09:02 wrote:
SKUP ANTYKÓW - GOTÓWKA – SPRAWDŹ ! Kupię stare Obrazy, Obrazki, Ikony, Witraże, Porcelana, Srebro, Sztućce, Zegarki, Lampy, Figurki, Rzeźby, Pła…