Przejdź do głównej treści

"INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GMINIE ŚRODA ŚLĄSKA”

Gmina Środa Śląska rozpoczęła kontynuację projektu pt. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Środa Śląska”


realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty „Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.


Celem głównym projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizacje procesu kształcenia dzieci z klas I-III we wszystkich szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Środa Śląska.


Do celów szczegółowych należy między innymi zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami rozwojowymi. Zwiększenie stopnia i zakresu wykorzystania aktywizujących metod nauczania, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień.


W projekcie udział biorą wszystkie publiczne szkoły podstawowe z terenu Gminy Środa Śląska tj.:

· Szkoła Podstawowa nr 3 w Środzie Śląskiej,

· Szkoła Podstawowa w Szczepanowie,

· Szkoła Podstawowa w Ciechowie,

· Szkoła Podstawowa w Rakoszycach

 

W ramach projektu odbędą się m.in.:

1) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,

2) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,

3) zajęcia logopedyczne,

4) zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,

5) zajęcia gimnastyki korekcyjnej,

6) specjalistyczne zajęcia terapeutyczne: korekcyjno-kompensacyjne,

7) zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-przyrodnicze,

8) zajęcia dla dzieci uzdolnionych artystycznie,

9) zajęcia rozwijające zainteresowania teatralne,

10) zajęcia dla dzieci uzdolnionych sportowo.

W I etapie, poza realizacją specjalistycznych zajęć z dziećmi, ważnym elementem projektu było doposażenie bazy dydaktycznej szkół w specjalistyczny sprzęt m.in.: laptopy, komputery, specjalistyczne oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i terapii dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak dysleksja, książki, ćwiczenia, plansze, tablice edukacyjne, gry dydaktyczne, sprzęt do korygowania wad postawy i aktywności ruchowej.

Projekt realizowany w roku szkolnym 2011/2012 został przedłużony do 31.12.2012 roku. Łączna wartość projektu wyniesie 327.762,73 zł.

(zopo)




Nie zatrzymuj tej wiadomości – podaj dalej!

NAJNOWSZE PUBLIKACJE:


Lokalna REKLAMA Prawdziwe marki, prawdziwi ludzie, lokalne historie.
Kontakt w sprawie Twojej reklamy: +48 500 027 343 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.