ZASZCZEP W SOBIE CHĘĆ SZCZEPIENIA
Styczeń 2014 roku - w 20 polskich miastach startuje kampania medialna pod hasłem „Zaszczep w sobie chęć szczepienia”, której celem jest promocja szczepień ochronnych oraz podniesienie świadomości społeczeństwa w zakresie zapobiegania chorobom zakaźnym. Inicjatorem kampanii adresowanej do ogółu społeczeństwa jest Główny Inspektorat Sanitarny.
W Polsce szczepienia ochronne wykonywane są w oparciu o ustawę z dnia 5 grudnia 2008r.
o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. 2013 r. poz. 947). Program Szczepień Ochronnych zawiera listę szczepień obowiązkowych (bezpłatnych) oraz zalecanych (płatnych) i jest aktualizowany każdego roku. Szczepienia obowiązkowe są prowadzone zgodnie z aktualnym kalendarzem szczepień od chwili narodzin dziecka aż do 19 roku życia oraz u osób narażonych w sposób szczególny na zakażenie (personelu medycznego, opiekunów, nauczycieli, osób dorosłych w celu uodpornienia, kobiet w wieku rozrodczym, osób przewlekle chorych i starszych oraz osób podróżujących za granicę). Nie zaszczepienie zdrowego dziecka naraża je na zachorowania na groźne choroby oraz niesie za sobą możliwość wystąpienia skutków ubocznych ciężkich chorób zakaźnych.
W ramach miesięcznej kampanii odbędzie się emisja spotów edukacyjnych na nośnikach LCD
w środkach komunikacji miejskiej w Bydgoszczy, Świdnicy, Kielcach, Legnicy, Łomży, Nowym Sączy, Opolu, Poznaniu, Pile, Szczecinie, Zielonej Górze, Wrocławiu, Białej Podlaskiej, Chełmie, Jeleniej Górze, Białymstoku, Skierniewicach, Kędzierzynie Koźlu, Koninie oraz Gdyni.
Więcej informacji na temat szczepień, znajdą Państwo na stronie:
www.szczepienia.gis.gov.pl
www.szczepienia.pzh.gov.pl
Nie zatrzymuj tej wiadomości – podaj dalej!
NAJNOWSZE PUBLIKACJE:
Nowa droga w Słupie coraz bliżej
Praca dla Operatorów maszyn produkcyjnych i wózków widłowych
Umowa podpisana – w Ujeździe Górnym powstanie Aktywny Plac Zabaw
Ogólnopolska akcja poszukiwawcza Policji – efekty działań na terenie powiatu średzkiego
Lokalna REKLAMA Prawdziwe marki, prawdziwi ludzie, lokalne historie.
