Obwodnica Brzegu Dolnego o łącznej długości 5,5 km cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród mieszkańców. Umożliwia szybki i bezpieczny dojazd do miasta. Jej koszt wyniósł około 60 mln zł. Natomiast ciągle trwająca budowa obwodnicy Miękini będzie miała około 4 km, a jej budowa pochłonie 44 ml zł.
- Inwestycje stanowią elementy budowy obwodnicy Aglomeracji Wrocławskiej, czyli połączenia autostrady A4 z drogą ekspresową S5. Nowe obwodnice mają na celu odciążenie wrocławskiego węzła drogowego od ruchu generowanego w obrębie przyległych gmin oraz od ruchu zewnętrznego. Obejścia Brzegu Dolnego i Miękini poprawią jakość obsługi transportowej po zachodniej stronie aglomeracji wrocławskiej, bez konieczności przejazdu przez stolicę regionu – czytamy na stronie www.rynekinfrastruktury.pl
Na kiedy planowany jest odbiór inwestycji ?
- Zakończenie prac związanych z realizacją zadania pod nazwą „Skomunikowanie mostu na rzece Odrze w miejscowości Brzeg Dolny z drogą krajową nr 94 i drogą wojewódzką nr 340 - odcinek od drogi powiatowej nr 2060D w m. Zabór Wielki do włączenia do drogi powiatowej nr 2059D”, planowane jest na 10 września tego roku. Trwają odbiory techniczne nowej drogi. Po przeprowadzonych odbiorach obwodnica zostanie oddana do użytku – odpowiada Konrad Antkowiak Specjalista ds. kontaktów zewnętrznych, Rzecznik prasowy DSDiK we Wrocławiu.
Bezpieczeństwo zwierząt
- Na trasie obwodnicy Miękini wykonano 18 przepustów dla zwierząt oraz dwa obiekty mostowe stanowiące równocześnie przejście dla zwierząt. Ilość przejść jest zgodna z wymaganiami wydanymi przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska we Wrocławiu w decyzji środowiskowej dla wspomnianego zadania. Na odcinkach, gdzie występuje migracja zwierząt, przepusty zlokalizowane są co 30 – 50 m. Zastosowano także ogrodzenia ochronne i zieleń naprowadzającą zwierzęta na przejścia. – dodaje Konrad Antkowiak
Czy będą ekrany akustyczne?
Mieszkańcy Miękini prowadzili rozmowy z Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei we Wrocławiu, aby na odcinku gdzie obwodnica przebiega (obok zabudowań mieszkalnych) powstały ekrany akustyczne. Ostatnio wydano decyzję w tej sprawie.
- Wydana na potrzeby inwestycji decyzja środowiskowa nie wykazała konieczności instalacji ekranów akustycznych, ponieważ w prognozach oddziaływań akustycznych na tym terenie nie przewiduje się przekroczenia norm hałasu. Pomimo tego, wydana decyzja środowiskowa nakazuje monitoring oddziaływania akustycznego na środowisko. Po oddaniu drogi do użytku będą przeprowadzane pomiary akustyczne w rejonie istniejących zabudowań – informuje Konrad Antkowiak.
Oficjalne otwarcie obwodnicy Miękini odbędzie się 14 września br.
(kb) fot. gz (archiwum)
1. <Lepszy dobór kadry....< To teoria, a praktyka jest taka, że UM zmienił się ...