Rzecznik przyjmuje w pokoju nr 002 - parter budynku starostwa (wejście od ul. W. Korwina) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 13.30. Można też kontaktować się z nim telefonicznie - 71 396 89 34 oraz mailowo - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Główne zadania rzecznika:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Współdziałanie z UOKiK, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi i innymi instytucjami w zakresie ochrony konsumentów.
- Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów i wstępowanie do toczących się postępowań.
- Działania o charakterze edukacyjno-informacyjnym.
Na stronie www.powiat-sredzki.pl, w zakładce: Powiatowy Rzecznik Konsumentów można znaleźć m.in. wzory dokumentów, ważne dla konsumentów informacje oraz regulacje prawne.
(red)