Cała nowa identyfikacja bazuje na prostej stylistyce - zarys tunelu i wyrazistej kolorystyce. Ważna była dla nas optyka znaku i specyfika materiałów, na których będzie ono pracować. Na przestrzeni lat logo DK ewoluowało.
Najpierw DK symbolizował Pegaz, później było jeszcze kilka innych wariancji, aż w końcu powstało wszystkim dobrze znane logo z kolorowymi "kafelkami".
Nowy logotyp jednoznacznie wskazuje na miejsce, gdzie się znajduje Dom Kultury. Charakterystyczne przejście przez tunel w centrum miasta zaprasza do przekroczenia drzwi, bramy, sceny i skorzystanie z usług DK. Tunel w swojej formie przypomina ekran lub kadr średzkiego kina cyfrowego co także zostało ujęte w nowym znaku.
Uniwersalność i łatwość zapamiętania logo to połączenie liternictwa, architektury i relacji międzyludzkich. To również otwarcie się na nowe wyzwania w naszej małej ojczyźnie.
Idąc z duchem czasu, rozwijamy działalność DK dostosowując aktualne zapotrzebowanie na kulturę.
Nie sztuką jest zaprojektować identyfikację, która będzie niefunkcjonalna i trudna we wdrożeniu, dlatego zależało nam na stworzeniu czegoś, co będzie proste i oddające/ wpisujące się w specyfikę Domu Kultury.
Nowe logo to także zaproszenie do kreatywnego myślenia o nas samych.
Autorem nowej identyfikacji wizualnej DK jest Jacek Kata.
Dom Kultury w Środzie Śląskiej