Bidcar to pierwsza w Polsce internetowa platforma aukcyjna samochodów używanych dla klientów indywidualnych stworzona przez założycieli działającego już od 2009 r. na średzkim rynku Europejskiego Centrum Remarketingu znanego pod nazwą Poleasingowe.pl. Radosław Kopania, Mateusz Laska, Artur Kopania i Przemysław Wałasz wspólnymi siłami stworzyli Bidcar, aby walczyć z patologiami branży motoryzacyjnej.
Przekręty ze strony sprzedających są cały czas żywe, kupujący notorycznie muszą zastanawiać się czy oglądany przez nich samochód nie ma przekręconych silników czy ukrytych wad, co ostatecznie i tak wychodzi po dokonanej transakcji. Nowa platforma aukcyjna rozwiązuje ten problem poprzez sprawdzenie stanu wystawianego na sprzedaż pojazdu przez niezależnego rzeczoznawcę. Dodatkowo jako jedyni udostępniają raporty autoDNA (historia przebiegu, uszkodzeń, usterek fabrycznych i kradzieży). Ceny aut na Bidcar są adekwatne do ich stanu, które określa rzeczoznawca, następnie uczestnicy aukcji ustalają najwyższą kwotę jaką są w stanie zapłacić, a sprzedający akceptuje ją, lub nie. Jest to nowatorski model sprzedaży, gwarantujący uczciwość dla obu stron.
Zapytaliśmy założycieli ile trwał proces stworzenia tak obszernego, wyjątkowego systemu działającego na całą Polskę:
- Prace nad platformą aukcyjną Bidcar.pl trwały 3 lata, licząc od skonkretyzowania koncepcji biznesowej. W tym czasie stworzyliśmy system informatyczny złożony z kilku powiązanych aplikacji mobilnych i na komputer: dla kupujących i sprzedających użytkowników, dla rzeczoznawców, dla operatorów czy infolinii. Sieć rzeczoznawców współpracujących z Bidcar.pl w całym kraju oraz marketingową strategię wejścia na rynek zbudowaliśmy w tym roku - wyjaśnia Radosław Kopania, prezes Bidcar.
(jk)