Wizerunek firmy
Najczęściej tego terminu używa się w instytucjach publicznych, biznesie czy polityce. Nazwa mówi o szeroko pojętej komunikacji, ale to nie jedyne z zadań public relations. To pojęcie wiąże się z wizerunkiem. Czym jest więc sam wizerunek? To obraz firmy bądź instytucji w oczach otoczenia. To, na jaki wizerunek zapracujemy, zależy od wielu czynników. Także od pracowników, którzy są po prostu wizytówką firmy. Bardzo ważne w public relations są dobrze prowadzone kontakty z mediami. Częste i merytoryczne informacje o pracy firmy przekazywane do mediów, nie tylko świadczą dobrze o instytucji, ale są też formą przemyślanej reklamy. Osobę, która zajmuje się kontaktem z mediami, nazywa się specjalistą media relations. Zajmuje się ona bardzo często także wystąpieniami publicznymi, np. konferencjami lub wywiadami, natomiast w przypadku dużych przedsiębiorstw czy instytucji publicznych, powołuje się do tego stanowisko rzecznika prasowego. Specjalista public relations bardzo często bywa mediatorem pomiędzy zarządem firmy a kadrą pracowniczą, rozwiązuje problemy oraz organizuje eventy w firmie, ponieważ zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w swojej instytucji. PR również wymaga wdrożenia odpowiednich działań w przypadku sytuacji kryzysowej. A takich w firmach nie brakuje. Źle zastosowane procedury kryzysowe mogą prowadzić do nieodwracalnego zniszczenia wizerunku. Są także sytuacje, w których jedna osoba odpowiada za wszystkie te zadania. Dzieje się tak zazwyczaj, kiedy firma jest mniejsza i ma niewielu pracowników.
Agencja PR Wrocław
Niekiedy też większe firmy, które mają już dobrze rozwinięty dział PR, potrzebują wsparcia w działaniach i wynajmują zewnętrzne agencje PR. Zajmują się one wtedy jedynie wybranymi zagadnieniami z zakresu public relations, konsultując się jednocześnie z osobą odpowiedzialną za te działania, zatrudnioną na stałe w firmie. Drugą możliwością jest korzystanie z usług zewnętrznej agencji, kiedy firma nie ma zatrudnionego pracownika public relations. W przypadku małych przedsiębiorstw może być to systematyczna obsługa z zakresu tej dziedziny, bądź pojedyncze działania. Często firmy wynajmują agencję PR tylko w przypadku kryzysu, jednak nie jest to dobre rozwiązanie dla budowania długofalowej strategii wizerunkowej. Pomoc w zakresie public relations oferuje agencja PR Commplace z Wrocławia, która swoje doświadczenie wykorzystuje podczas współpracy z firmami i instytucjami.
Artykuł sponsorowany
1. <Lepszy dobór kadry....< To teoria, a praktyka jest taka, że UM zmienił się ...