piątek 26.04.2024

lokalne ogłoszenia

dyzury aptek

google news obserwuj

Średzianie w podróży dookoła świata. Tam i z powrotem – znów na Wyspach Kanaryjskich

Skomentuj

Po południu w niedzielę oddaliśmy cumy w Ceucie. Wzdłuż brzegu afrykańskiego skradaliśmy się na Atlantyk. Oby dziada nie obudzić. Ale tam. Ledwo weszliśmy w rutę dla statków i zaczął mruczeć.

Kiedy stwierdził, że nas już nie dopadnie to dał nam kopa w d.. Dosłownie wypluł nas z cieśniny gibraltarskiej. Z wiatrem ciągnęliśmy pod 10 węzłów. Za winklem afrykańskim odbiliśmy na południe i zgodnie z prognozą kierunek wiatru się zmienił na niekorzystny. Ale po dwóch dobach niezwykle spokojnej żeglugi, ale wolnej, przyszły wiatry północne. I tak to się płynie.

Załoga to trzech panów w wieku dojrzałym, ale jeszcze nie średnim - jeden ciągle na wydaniu. Opływanych. Nikt takich na kolejności wacht nie oszuka, jak również na ilości butelek wina w piwnicy jachtowej. Jacek wachtuje od 23 do 1 w nocy, Tadzia od 1 do 4. Wiesław od 4 do 7. I tak cały tydzień. A w dzień ten stoi na pokładzie, który nie zdążył się schować. Jacuś kucharzy, autor dba o część kulturalno - oświatową załogi – audobooki. Pozdrawiamy Kasię Bondę!!! Wiesław próbuje łapać radio Wolną Europę, aby poznać wyniki wyborów. Czasem jakieś delfiny, raz orki, a głównie statki i kutry rybackie "uprzyjemniały"  nam życie. Nudy. Ryby brały słabo, a jak już wzięły to coś do pyska, to się zerwały tuż przy jachcie. Zawsze z blachą za 12 eur. Jedna spierdzieliła przez dziurę w kasarku.

W sobotę już wypatrzyliśmy lanzarote. Na stół poszło najdroższe wino za 2,3 eur. Jest okazja. Ląd na horyzoncie. Rok temu też tu się kręciliśmy. W nocy dobijaliśmy do Puerto Calero. A tam jedno takie miejsce z białą ławeczką. Ale to tylko ja wiem co to za miejsce. I Ania.

Już wiemy, kto w kraju rozdaje karty w grze zwanej Polska. Znów dostaliśmy same płotki. Ale ludożercy się cieszą. Wszystko będzie za darmo!!! Praca jest dla frajerów. Olać ją.

Nazajutrz zbieramy się i płyniemy do Puerto Carmen. Tam mamy dużo przyjaciół. Organizują nam postój w porcie, raczej takim zamkniętym dla obcych. W tym tygodniu wyciągniemy "Venatora" z wody . Oczyścimy go z małży, glonów i przebytych kilkunastu tysiącach mil. Czeka nas daaaaaleka droga. Wyspy Zielonego Przylądka, Brazylia, Argentyna , Horn...

Póki co zajadamy obiad kanaryjski w La Chalana u Amado i Kasi, nazajutrz gołąbki i wielkiego schaboszczaka z kością u Ani i Łukasza w la Polaca – nowa polska restauracja. Rodaków spotykamy na każdym kroku. I wszyscy mówią, że są spakowani i już na zawołanie Wodza zaraz wracają do kraju... tylko nie wiedzą jeszcze, którego.

Rozpolitykował się kapitan. Przejdzie. Przeżyliśmy komunę i to przeżyjemy. Najwyżej za granicą. Odprowadziliśmy Wiesława na samolot. Na pożegnanie zademonstrował pokaz otwierania szampana meczetą. Naprawdę! Jak Kmicic szablą. Jutro z Jacem też popróbujemy, ale na tańszych egzemplarzach.

Po kilku dniach oczekiwania na wolny slip podejmujemy decyzję o powrocie na 10 dni do kraju. W Środzie Śl., w Parapolu, impreza firmowo - urodzinowa. Duża feta. Jest też co świętować. Okrągłe urodziny szefowej, 30 lat firmy etc... W hotelu Serai zbierze się załoga firmy, kontrahenci z kraju i zagranicy, trochę najbliższej rodziny, przyjaciół i żeglarzy. Nie mogę zaryzykować spóźnienia, więc lecimy via Berli do domu. Wrócimy niedługo i wytargamy jacht na ląd.

Pozdrawiam Redakcję i Czytelników

kpt. Tadeusz Staniul

Wczytywanie komentarza... Komentarz zostanie odświeżony po 00:00.
Zaloguj się aby dodać komentarz.
pozostały limit znaków.
Zaloguj się za pomocą ( Zarejestruj się? )

Ja Wam naprawde wspolczuje. Daliscie sie wciagnac w telewizyjna narracje obrzucania sie blotem przez politykow zarowno ...
Bardzo ciekawe przesłaniem widzę w Twoim komentarzu, bo jest Bóg, Ojczyzna, oskarżenia, poniżenie, nienawiść, złorzeczenie. A ...
Aleksandra Perużyńska Nowi radni Rady Powiatu wybrani!
Jak można głosować na zdrajców Polski na ludzi którzy nawołują do wojny którzy chcą odebrać nam ...

komnet internet

hydrotech do gazety nowa reklama