piątek 26.04.2024

Imieniny: Marzeny Marii Klaudiusza

Wyszukiwarka artykułów


Polecane wideo TVi ROLAND

wideo wiadomosci

kamera online

lokalne ogłoszenia

dyzury aptek

google news obserwuj


 

 


 

 


 
 

 


Komunikacja powiatowa. Starostwo odpowiada na pytania mieszkańców

2 Comments



W związku z dużym interesowaniem mieszkańców poprosiliśmy Grzegorza Pierzchalskiego, etatowego członka Zarządu Powiatu w Środzie Śląskiej, o dodatkowe informacje na temat połączeń komunikacyjnych planowanych na przyszły rok, w ramach rządowego programu.



– Czy Powiat, wnioskodawca projektu, będzie mieć wpływ na ceny biletów na planowanych liniach?

Z tymi przewoźnikami, z którym będziemy mieć podpisane umowy, tak. Będziemy chcieli, aby były jak najbardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Jak rozkłady jazdy wejdą już w życie, mieszkańcy przyzwyczają się do nich i będą z nich rzeczywiście korzystać, to może zdarzyć się taka sytuacja, że rentowność linii wzrośnie, co oznacza mniejsze koszty dla samorządów i efekcie tego tańszy bilet. Nie mamy wpływu na ceny biletów innych przewoźników, a tacy są i będą funkcjonować na terenie naszego Powiatu. Przykładem tego są Tarnowscy, których linia Lubin – Wrocław  przebiega przez nasz Powiat.

Udało nam się doprowadzić do tego i jest to bardzo dobra informacja, że nasi przewoźnicy tzn. ci z którymi podpiszemy umowy, nie będą ze sobą konkurować. I tak każdą linie, będzie obsługiwał ktoś inny. Na dzisiaj ustalenia są takie:

- linia P1 (Środa Śląska - Miękinia - Środa Śląska) Szymon Kruk

- linia P2 (Damianowo - Ujazd Górny - Środa Śląska) i linia P3 (Lusina - Łagiewniki Średzkie - Środa Śląska) Stefan Ślusarski

- linia P4 (Chełm - Malczyce – Środa Śląska) Kazimierz Słobodzian

- linia P4 (Wichrów – Kostomłoty) Mieczysław Malec

Podkreślę jeszcze raz - bardzo ważna jest liczba osób korzystających z połączeń! Bardzo byśmy chcieli, aby ona rosła. Szczególnie zależy nam na uczniach, aby mieli dojazdy do szkół i przez to też wybierali nasze powiatowe szkoły średnie.

– Dlaczego tak różne koszty ponoszą samorządy? Dlaczego kilometry planowanych połączeń nie wiążą się ściśle z kosztami Gmin? Gmina Kostomłoty dofinansuje projekt kwotą 10 tys. zł a Malczyce 23 tysiącami…

Rzeczywiście ponoszone koszty nie zależą od kilometrów połączeń, a dzieje się tak gdyż każda linia ma inna dochodowość, nie na każdej linii zarabia się tak samo. Są linie bardziej dochodowe i te mniej i stąd różnica w wkładach Gmin. Bazą do oceny rentowności połączeń są sprzedane bilety miesięczne, bo to głownie one są źródłem dochodów przewoźników. Bilety indywidualne są na drugim miejscu. Stąd różnica, którą my - Powiat i Gminy, musimy dopłacić.

– Gdzie będzie można kupić wspomniane bilety miesięczne?

Tak jak dotychczas, czyli bezpośrednio u przewoźników. W praktyce oznacza to zakup u kierowcy. Na pewno nie będziemy sprzedawać biletów w starostwie, bo nie możemy tego robić.

– Z kim były konsultowane nowe linie i rozkłady jazdy? Już są głosy dlaczego nie Karczyce albo Mazurowice?

Decyzje odnośnie przebiegu tras i godzin połączeń konsultowaliśmy z włodarzami gmin. To wójtowie wspólnie z przewoźnikami zaproponowali nam rozkłady jazdy, które my przyjęliśmy.

– Czy dla pana, osoby odpowiedzialnej za temat powitanych dróg, zaproponowane połączenia są satysfakcjonujące?

W mojej ocenie tak. Naszym priorytetem było skomunikowanie miejscowości, które nie maja żadnego połączenia z Powiatem i jego siedzibą. Tak właśnie było w całej Gminie Miękinia oraz części Gminy Udanin. Również w Kostomłotach, po wycofaniu się Polbusu, były miejscowości bez połączeń. Teraz będą, i to liczne i dopasowane do potrzeb mieszkańców.

– Czy mimo to będziecie oceniać i weryfikować te nowe połączenia? Czy w projekcie na 2021 rok mogą pojawić się inne propozycje?

Będziemy starali się skomunikować wszystkie miejscowości z tych naszych czterech gmin: Malczyc, Miękini, Udanina i Kostomłotów, jednak to w decydującej mierze zależy od możliwości przewoźników. Po wprowadzaniu programu będziemy mogli mówić o 90 procentowym skomunikowaniu tych gmin. Co już jest bardzo dobrym wynikiem! Trzeba mieć też świadomość, że są trasy obsługiwane przez niewspółpracujących z nami przewoźników, jak np. linia do Mazurowic, i w tym przypadku nie mamy wpływu na jakość i cenę połączenia. 

Podsumowując - będziemy oceniać zasadność i rentowność nowych linii, i być może w programie na 2021 rok wprowadzimy uzupełnienia, czy też ulepszenia, jeśli będzie taka potrzeba. Jeszcze więcej szczegółów przekażemy Państwu kiedy nasz wniosek zostanie pozytywnie oceniany i dojdzie do podpisania umów z przewoźnikami.

(mpr)






Wczytywanie komentarza... Komentarz zostanie odświeżony po 00:00.
Zaloguj się aby dodać komentarz.
pozostały limit znaków.
Zaloguj się za pomocą ( Zarejestruj się? )


Ja Wam naprawde wspolczuje. Daliscie sie wciagnac w telewizyjna narracje obrzucania sie blotem przez politykow zarowno ...
Bardzo ciekawe przesłaniem widzę w Twoim komentarzu, bo jest Bóg, Ojczyzna, oskarżenia, poniżenie, nienawiść, złorzeczenie. A ...
Aleksandra Perużyńska Nowi radni Rady Powiatu wybrani!
Jak można głosować na zdrajców Polski na ludzi którzy nawołują do wojny którzy chcą odebrać nam ...

komnet internet

ekogroszek baner

hydrotech do gazety nowa reklama