czwartek 16.07.2020

Imieniny: Eustachego Marii

Reklama na portalu

oraz w bezpłatnym wydaniu gazety - kontakt

Od wielu lat uczęszczane, jednak pojawiają się sporne kwestie pierwszeństwa – twierdzi czytelnik

Od wielu lat uczęszczane, jednak pojawiają się sporne kwestie pierwszeństwa – twierdzi czytelnik

09.12. 2019

Do naszej redakcji wpłynęło zapytanie dotyczące pierwszeństwa jazdy na jednym ze skrzyżowań w mieście. - Mam prośbę o wyjaśnienie spornej kwestii pierwszeństwa na skrzyżowaniu Szczepanów - Jastrzębce - Środa Śląska.





- Czy pojazd, który wjedzie na główną drogę od strony ZUS-u, po przejechaniu kilku metrów drogą główną (Malczycka) ma zatrzymać się i ustąpić pierwszeństwa pojazdom od strony Szczepanowa? – pyta.

Zapytanie zostało skierowane do Komendy Powiatowej Policji w Środzie Śląskiej, której rzeczniczka wyjaśnia: -Skrzyżowanie ul. Malczyckiej z ul. Kolejową oraz skrzyżowanie ul. Malczyckiej (która następnie przechodzi w ul. Żytnią) z ul. Kolejową (droga na Szczepanów) należy taktować jako dwa odrębne skrzyżowania, tj.: skrzyżowanie ul. Malczyckiej z ul. Kolejową oraz skrzyżowanie ul. Malczyckiej (która następnie przechodzi w ul. Żytnią) z ul. Kolejową (tj. drogą na Szczepanów). W obu sytuacjach pierwszeństwo mają pojazdy poruszające się ul. Malczycką - wyjaśnia asp. szt. Marta Stefanowska. -  W przypadku sytuacji jednoczesnego wjazdu pojazdów z dróg podporządkowanych na ul. Malczycką  kierujący powinni zachować szczególną ostrożność i stosować się do ogólnych zasad prawa o ruchu drogowym – dodaje asp. sztab. Marta Stefanowska.

KPP w Środzie Śląskiej wystąpiła do zarządcy drogi o wprowadzenie w tym miejscu czytelniejszego dla uczestników ruchu oznakowania.

(kb) / fot. google maps

 

 




Komentarzy (59)

This comment was minimized by the moderator on the site

Jechałem dzisiaj po godzinie 16 do Szczepanowa ze Środy, na całym odcinku sznur aut. Aż się prosi aby ta droga wreszcie była główną do centrum Środy. Od Malczyc jest sporadyczny ruch, że nikt wcześniej nie pomyślał, żeby tą drogę zrobić podrzędną. Czasami jadę z rana do Szczepanowa, ta sama sytuacja auto za autem. Dlatego jak najbardziej popieram Środa Śląska - Szczepanów droga główna.

This comment was minimized by the moderator on the site

Wracałem wczoraj z pracy obwodnicą, stałem na światłach dobre 10 min, aż się prosi żeby zlikwidować te światła ?????

This comment was minimized by the moderator on the site

Jest jednak druga strona medalu. Już widzę jak ktoś, kto jechał Malczycką od centrum, i chce skręcić na Malczyce - korkuje cały sznur aut jadących za nim na Szczepanów - bo czeka na możliwość skrętu w lewo na środku skrzyżowania...

This comment was minimized by the moderator on the site

Ręce opadają, roszczeniowe bydło nie potrafi jezdzić ale chce organizacje zmieniać która sprawdza się od zawsze. Prawo jazdy kupione że nie wiesz? Ach szkoda strzępić ryja kochani.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ładnie cię rodzice nazwali. Pogratulować bydlaczku.

This comment was minimized by the moderator on the site

Wyjeżdżając od strony ZUS zawsze się zatrzymuję, w związku z ograniczoną widocznością z lewej strony. Dlatego znak STOP od ZUS jest jak najbardziej uzasadniony. Ruch od strony Szczepanowa do centrum jest o wiele większy niż z Malczyc i dlatego bieg drogi głównej powinien być zmieniony do Szczepanowa z ulicy Malczyckiej.

This comment was minimized by the moderator on the site

A skąd Ty wiesz, że droga do Szczepanowa jest bardziej uczęszczana niż do Malczyc, siedzisz tam cała dobę i robisz pomiary?

This comment was minimized by the moderator on the site

Łatwo to wywnioskować po ruchu jaki jest teraz do, i , Szczepanowa ( PKP, komunikacja miejska, most na Odrze)
Środa Śląska kończy się dopiero za torami i jest wielu mieszkańców którzy z tej drogi korzystają.
Na Żytniej nikt nie mieszka.
Przez Kolejowa dojeżdża wiele osób do pracy w Komornikach i Środzie.
To chyba wystarczy, aby stwierdzić że mniejszy ruch jest z Malczyc

This comment was minimized by the moderator on the site

Bardzo rozsądne postępowanie. Sam tak robię. Organizację, ważność drogi też trzeba by chyba zmienić. Jednak na razie jest jak jest i trzeba przestrzegać. Droga Malczycka-Żytnia jest ważniejsza i kto na niej jedzie (nawet 10 metrów) ma pierwszeństwo nad wjeżdżającymi od Szczepanowa. Dlaczego w ogóle jest ten problem? Od zawsze go nie było, dopiero ostatnio. Może faktycznie ktoś tak uczy kierowców??

This comment was minimized by the moderator on the site

"najlepszy" to jest pomysł namalowania pasów w Środzie przy skrzyżowaniach, pomysł ktoś miał....hahah

This comment was minimized by the moderator on the site

jak widzę wielu z was to kierowcy hahahahah no ogarnijcie się.Patrząc na komentarze to miejscowi nie potrafią jeździć w Środzie to jak sobie poradzą w Ogrodnicy

This comment was minimized by the moderator on the site

Ha ha ha, wszystkim tym co tu głupoty wypisują zabrać prawko dożywotnio !!!!
I tacy ludzie jeżdżą po naszych polskich drogach !!!
Ale nie wiem kto gorszy Ci co się tu udzielają a na przepisach się nie znają, czy ten co to napisał z problemem do redakcji

This comment was minimized by the moderator on the site

tu nie chodzi o problem tylko wyjaśnienie kwestii spornej bo niektórzy jadąc tym skrzyżowaniem zachowują się jakby byli sami na drodze

This comment was minimized by the moderator on the site

Jeśli wszystkim to i Tobie należy zabrać prawko.
Jak wszystkim to wszystkim. :-)

Czyli mamy w tym miejscu jedno skrzyżowanie, czy dwa?
Według Policji dwa, według znaków, jedno, a ludzie i tak jeżdżą "na pamięć "
Lepiej poczekać na decyzje zarządcy drogi.

This comment was minimized by the moderator on the site

Czekać w domu czy na skrzyżowaniu?

This comment was minimized by the moderator on the site

Drogi w mieście należą do Gminy. To może wreszcie pan Ruciński coś wymyśli aby było tak bezpiecznie, a inwencji nie można mu odmówić. Na Legnickiej na skrzyżowaniu przy św, Andrzeju przemalował pasy na skośne i już czuję się bezpieczniej. Panie burmistrzu czeka kolejne wyzwanie skrzyżowanie na Szczepanów.

This comment was minimized by the moderator on the site

Jest to jedno skrzyżowanie, gdzie pośrodku jest mostek. Postawić znak stop od ZUS w związku z trudniejszą tam widocznością. Ze względu na większe natężenie ruchu Szczepanów - Środa Śląska (PKP, Brzeg Dolny) zrobić drogę główną i po problemie.

This comment was minimized by the moderator on the site

Znaki drogowe obowiązują do najbliższego skrzyżowania wiec JEŚLI to są dwa skrzyzowania to osoba jadąca z Malczyckiej w kierunku Jastrzebiec powinna ustąpić jadącym ze Szczepanowa ponieważ na moście nie ma znaków i należy stosować się do zasady "prawej ręki". Uprzedzając odpowiedz. Tak!. Na drodze ze Szczepanowa są odpowiednie znaki pionowe i poziome, ale osoba jadąca z Malczyckiej w cale o tym nie musi wiedzieć (widzieć , jeśli jest noc, czy...

Znaki drogowe obowiązują do najbliższego skrzyżowania wiec JEŚLI to są dwa skrzyzowania to osoba jadąca z Malczyckiej w kierunku Jastrzebiec powinna ustąpić jadącym ze Szczepanowa ponieważ na moście nie ma znaków i należy stosować się do zasady "prawej ręki". Uprzedzając odpowiedz. Tak!. Na drodze ze Szczepanowa są odpowiednie znaki pionowe i poziome, ale osoba jadąca z Malczyckiej w cale o tym nie musi wiedzieć (widzieć , jeśli jest noc, czy śnieg leży na drodze)
Także, czy jest to jedno skrzyżowanie, co sugerują znaki, czy dwa skrzyzowania, odpowiedź Policji, należy i tak zachować szczególną ostrożność i dostosować prędkość do warunków panujących na skrzyzowaniu

Czytaj więcej
This comment was minimized by the moderator on the site

Aha, czyli osoba jadąca Malczycką w kierunku Jastrzębiec też musi ustąpić tym od Szczepanowa? Mimo, że jedzie główną, ważniejszą drogą? Fiu, fiuu... To już nie tylko ci od ZUS - muszą ustępować tym od Szczepanowa? Zdaje się ludzie jadący ze Szczepanowa mają manię wielkości...

This comment was minimized by the moderator on the site

Stop to powinien być od strony ZUS. Droga główna zmieniona z Malczyckiej do Szczepanowa, tak jak wspominali poprzednicy, ze względu na większe natężenie ruchu na tej drodze.

This comment was minimized by the moderator on the site

Druga sprawa to to że każdy wie iż w Środzie potrafi być duże natężenie ruchu, przez co nie wpożądku jest przelatywanie na skrzyżowaniach
ile fabryka dała

This comment was minimized by the moderator on the site

Wyjeżdżając od ZUS-u w kierunku Jastrzębiec na Malczycką jestem przez około 10-15 metrów na drodze z pierwszeństwem, więc według przepisów nie mam obowiązku przepuścić aut jadących od Szczepanowa

This comment was minimized by the moderator on the site

Każde skrzyżowanie nieoznakowane jest skrzyżowaniem rownorzednym.
Jeszcze jakieś pytania ?

This comment was minimized by the moderator on the site

O Panie, miej nas w swojej opiece gdy spotkamy się z nim na drodze!

This comment was minimized by the moderator on the site

policja nie pyta gdzie pan był w momencie zdarzenia ale skąd pan jechał, powodzenia

This comment was minimized by the moderator on the site

możliwe że znak stop na wyjeździe od Szczepanowa wyjaśnił by sprawę ponieważ od strony ZUS przepuszczali by auto od Szczepanowa a następne które by dojechało do znaku stop i się zatrzymało dało by czas na wyjazd od ZUS.

This comment was minimized by the moderator on the site

Wyjeżdżając z od ZUS- u w prawo, parę metrów, bo parę , ale JUŻ JESTEM na głównej - (oznaczonej grubą krechą) Więc niech mnie z łaski swojej przestaną straszyć niedouki jadące od Szczepanowa, bo juz pare razy musiałem wolty robić aby mnie nie stuknęli!

This comment was minimized by the moderator on the site

szkoda że robiłeś, mogłeś zapłacić z OC

This comment was minimized by the moderator on the site

A po drugie - to nie jest żadne skrzyżowanie. To jest główna droga, do której dochodzą dwie podporządkowane. Jedna od ZUS, a druga od Szczepanowa. Czy tam jest wogóle znak , że to jest skrzyżowanie?

This comment was minimized by the moderator on the site

FCK dokładnie. Jeszcze tego brakuje żeby jadąc po głównej ustępować tym z podporządkowanej bo jakiś lamus ze Szczepanowa nie zna zasad ruchu drogowego

This comment was minimized by the moderator on the site

Przed wjazdem na to skrzyżowanie od Zusu masz dziecko znak ustąp pierwszeństwa przejazdu i info o tym, że wjeżdżasz na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej. Masz obowiązek ustąpić przejazdu pozostałym pojazdom z drogi głównej jak i tej po prawej stronie. Jak ty prawo jazdy zrobiłeś.
Poza tym niepotrzebne jest tam dodatkowe oznaczenie i wydawanie pieniędzy na inne znaki z naszych podatków

This comment was minimized by the moderator on the site

Przecież wiem, nie mówię o głównej Malczycka - Żytnia, tylko o tych co jadą od Szczepanowa, Wiem, że z definicji to jest skrzyżowanie - skrzyżowania, ale jeśli może mentalnie niektórzy przestaną je tak traktować, to im się przejaśni? Tu jest ważne kto pierwszy wjedzie na główną, Jeśli ktoś od ZUS u w prawo, to już jest na głównej- bo te drogi się nie stykają, i do wjazdu od Szczepanowa jest ładnych parę metrów. Więc mimo wszystko ma ustąpić...

Przecież wiem, nie mówię o głównej Malczycka - Żytnia, tylko o tych co jadą od Szczepanowa, Wiem, że z definicji to jest skrzyżowanie - skrzyżowania, ale jeśli może mentalnie niektórzy przestaną je tak traktować, to im się przejaśni? Tu jest ważne kto pierwszy wjedzie na główną, Jeśli ktoś od ZUS u w prawo, to już jest na głównej- bo te drogi się nie stykają, i do wjazdu od Szczepanowa jest ładnych parę metrów. Więc mimo wszystko ma ustąpić komuś od Szczepanowa? No super. Uważam, że w tym przypadku policja ma całkowitą rację interpretując to jako dwa skrzyżowania.

Czytaj więcej
This comment was minimized by the moderator on the site

Też popieram aby każdego delikwenta który ma problem z tym skrzyżowaniem wysłać na ponowny kurs prawa jazdy

This comment was minimized by the moderator on the site

tak uważasz? a ja uważam że każdy doskonale zna znaki tylko jeździ jak chce, tyle

This comment was minimized by the moderator on the site

No cóż ktoś tu musi się zgłosić na kurs prawa jazdy z koro ma problem z taką blachą sprawą jak zachować się na skrzyżowaniu

This comment was minimized by the moderator on the site

Raczej nie musi bo po komentarzach widać że zdania są mocno podzielone i coś z tym powinni zrobić. Osoby które są pewne że wyjadą od Szczepanowa i na pewniaka wjadą w auto które jedzie od strony ZUS (drogi się nie łączą) mogą się zdziwić czyją winę uzna policja.

This comment was minimized by the moderator on the site

Jedyne co można zrobić to przekwalifikować drogi. Malczycka i na Szczepanów - główna, a od Jastzębiec i od ZUSu - podporządkowane. Teraz ruch na Szczepanów jest o wiele większy niż w kierunku Jastrzębce, Malczyce. bo wiele osób leci tamtędy na most w Brzegu Dolnym. Jednak na razie jest jak jest i trzeba się stosować.

This comment was minimized by the moderator on the site

Zgodnie z obowiązującymi znakami jest to jedno skrzyżowanie. Dziwię się, że ludzie nie potrafią tego interpretować i potrzebna jest w tej sprawie interwencja. Główna droga jest zaznaczona i reguluje to znak D-1, pozostałe drogi tego skrzyżowania regulują znaki A-7 od strony ZUS i Szczepanowa.
Ze względu na większe natężenie ruchu od strony Szczepanowa, jeździ tam o wiele więcej samochodów np. ze stacji PKP to tam powinna być główna droga do...

Zgodnie z obowiązującymi znakami jest to jedno skrzyżowanie. Dziwię się, że ludzie nie potrafią tego interpretować i potrzebna jest w tej sprawie interwencja. Główna droga jest zaznaczona i reguluje to znak D-1, pozostałe drogi tego skrzyżowania regulują znaki A-7 od strony ZUS i Szczepanowa.
Ze względu na większe natężenie ruchu od strony Szczepanowa, jeździ tam o wiele więcej samochodów np. ze stacji PKP to tam powinna być główna droga do centrum Środy Śląskiej.

Czytaj więcej
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Pokaż więcej

Skomentuj

  1. Komentujesz jako gość.
0 Znaków
Załączniki (0 / 3)
Udostępnij swoją lokalizację





Najbliższe wydarzenie

Wydarzenie zacznie się za:

Najnowsze artykuły

Koronawirus / statystyki:

Najnowsze komentarze

Nie da się czterdziestu pięciu lat przespać na biurku. Nawet nie wiem, jak bardzo byś chciał i nie l...
Tak przy okazji, zdarzenie przyczyniło się do zaprezentowania ulicy Traugutta, co prawda o zmroku, a...
No tak. Bo "Franki", to taki specjalista, ze faktycznie żeś znalazł porównanie.
Powinni już dawno zainwestować na tym skrzyżowaniu w światła. To samo na skrzyżowaniu kawałek dalej....

Lokalne ogłoszenia drobne

09.07.2020 14:49 wrote:

Kupię praktycznie wszystko z Antyków, w każdym stanie, bez specyfikacji : Obrazy, Ikony, Porcelanę, Ceramikę, stare Szkło, przedwojenne Kry…

09.07.2020 09:24 Sprzedam umeblowane mieszkanie wrote:

Sprzedam umeblowane mieszkanie 48,8 m2, I piętro, pełna własność, 2 pokoje, piwnica, ul. Warzyńska, po generalnym remoncie w 2018 r.&nb…

02.07.2020 07:30 wrote:

Sprzedam dom wolnostojący, piętrowy, podpiwniczony o powierzchni 125 m2 ulokowany  na działce o rozmiarze 22 arów. Dom znajduje się  w miejs…

01.07.2020 14:37 wrote:

Jeśli remontujesz, zmieniasz wystrój, sprzedajesz albo kupiłeś mieszkanie, dom, wille, w której są Antyki, różne Poniemieckie przeróżne gra…