Odbiór odpadów azbestowych od właścicieli nieruchomości planowany jest w okresie od lipca do września bieżącego roku.
Gmina Malczyce od 2017 roku pozyskuje dofinansowanie w wysokości 100% kosztów kwalifikowanych na usuwanie i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych pochodzące ze środków NFOŚiGW oraz WFOŚiGW we Wrocławiu. Otrzymane wsparcie przyczynia się m.in. do likwidacji szkodliwego oddziaływania azbestu na środowisko oraz minimalizacji negatywnych skutków zdrowotnych spowodowanych obecnością wyrobów azbestowych. Łącznie z terenu gminy zostało usuniętych ponad 200,000 Mg azbestu. Cieszy nas fakt, że wśród mieszkańców nie maleje zainteresowanie usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest.
W kolejnych latach Gmina również będzie starała się o przyznanie dofinansowania, w związku z tym zachęcamy wszystkich mieszkańców, którzy wyrażają chęć usunięcia wyrobów azbestowych ze swoich nieruchomości do składania deklaracji na 2024 rok.
Deklaracje należy składać w Urzędzie Gminy Malczyce w Referacie Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury (I piętro, pokój nr 14) do 31 stycznia 2024 roku.
Druk deklaracji dostępny jest w Urzędzie Gminy Malczyce lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Malczyce w zakładce ochrona środowiska-azbest-deklaracja o zamiarze przystąpienia do usunięcia wyrobów azbestowych z terenu nieruchomości.
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel.71/317 92 23 wew.213.
Gmina Malczyce
1. <Lepszy dobór kadry....< To teoria, a praktyka jest taka, że UM zmienił się ...