- Aby ten transport tu dotarł potrzebna była skomplikowana logistyka i duża determinacja osób odpowiedzialnych za transport. Mieliśmy jeden problem –stan wód na Odrze – mówił Kamil Trubiłowicz z Cardan Logistic. Maszyna została wyprodukowana w niemieckim Schwanau, skąd przypłynęła na barkach aż do Szczecina i następnie do Malczyc, gdzie elementy zostały rozładowane na samochody ciężarowe skąd ruszyły w drogę do Łodzi. Najszerszy element miał aż 7,5 metra długości, a najcięższy ważył 180 ton.
- To jest transport, nad którym pracujemy od dłuższego czasu. Parę miesięcy intensywnej pracy logistycznej, podczas przygotowania odpowiednich barek, pchaczy, odpowiedniego kontaktu ze służbami – mówi dla TVP3 Bartosz Fabiańczyk, ze Związeku Polskich Armatorów Śródlądowych
Pierwszy konwój, który opuścił Malczyce w piątkowy wieczór, w niedzielę rano dotarł do Łodzi przy ul. Odlanowskiej, gdzie zostanie złożony i rozpocznie prace drążenia tunelu, w którym pierwsze pociągi pojadą pod koniec 2022 roku.
Budowa łódzkiego tunelu to jedna z największych inwestycji kolejowych w Europie.
(kb) / fot. kb
.Z portu w Malczycach wyruszył transport wielkogabarytowy 🚨⚓ Gmina Malczyce official site
Posted by Roland Gazeta Środa Śląska Powiat Średzki on Friday, June 12, 2020
Konwój nr 2🚨⚠️ Kolejny transport wielkogabarytowy wyruszył w trasę do Łodzi 🚨⚠️ Gmina Malczyce official site / Cardan Logistics
Posted by Roland Gazeta Środa Śląska Powiat Średzki on Sunday, June 14, 2020