Przeprowadzona przez niego rozmowa z dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Lidią Markowską, pozwoliła rozpocząć współpracę Zarządu Województwa Dolnośląskiego z gminą Miękinia, a podpisanie listu intencyjnego jest planowanie na przełomie lipca i sierpnia.
Projekt całego skrzyżowania będzie innowacyjny i pozwoli usprawnić w tym miejscu ruch samochodowy, co będzie także przekładać się na zmniejszenie ilości kolizji drogowych.
- Proponowanym rozwiązaniem jest rozbudowa do parametrów skrzyżowania dwupoziomowego z przeprowadzeniem relacji głównej w ciągu drogi DK94 jako bezkolizyjnej (w drugim poziomie) oraz ronda dwupasmowego do rozprowadzenia ruchu i zapewnienia relacji skrętnych z drogi wojewódzkiej i gminnej (w poziomie terenu) – tak opisuje całość Tymoteusz Myrda zaznaczając, że jest to jedynie część planów. - Jednocześnie nastąpi przebudowa istniejących zatok autobusowych i budowa ciągów komunikacyjnych dla pieszych i rowerzystów – dodaje.
Rozpoczęcie inwestycji będzie niezwykle istotne dla kierowców. DK94 jest bezpłatną alternatywą dla autostrady A4, dlatego występuje na niej duże natężenie ruchu, szczególnie w godzinach porannych oraz popołudniowych. Będzie to także szczególne ułatwienie dla kierowców pracujących w pobliskich zakładach pracy, dla których wjechanie na drogę od strony Miękini w kierunku Wrocławia bywa uciążliwe.
Skrzyżowanie będzie stanowić także część planowanej Obwodnicy Aglomeracji Wrocławskiej, czyli drogowego połączenia autostrady A4 z drogą ekspresową S5.
(js) / fot. Fb Tymoteusz Myrda
1. <Lepszy dobór kadry....< To teoria, a praktyka jest taka, że UM zmienił się ...