W zbiorczym punkcie odbioru odpadów przy ul. Białoskórniczej znajdowały się śmieci jednego z okolicznych sklepów spożywczo-monopolowych. Podobną sytuację pracownicy wydziału KŚR zastali na parkingu przy ul. Kilińskiego, gdzie w pojemnikach na odpady zarządzanych przez gminę znajdowały się kartony jednego z pobliskich sklepów branżowych. Trzeci taki przypadek ujawniono przy jednej ze średzkich aptek.
- Ustalono, że wszystkie powyższe punkty mają zawarte umowy na odbiór odpadów. Właściciele, bądź osoby odpowiedzialne zostały ukarane mandatem i zobowiązane do usunięcia odpadów – przekazuje Ryszard Czerwiec, Komendant Straży Miejskiej w Środzie Śląskiej. – Przypominamy, że przedsiębiorcy także podlegają kontroli Straży Miejskiej i takie kontrole będą prowadzone, a w przypadku powtórzenia się takiej sytuacji, na właścicieli nakładane będą kolejne mandaty lub skierowany będzie wniosek do sądu – informuje Komendant Ryszard Czerwiec.
Na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gmina zobowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ww. ustawy.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłaty za te usługi (art. 6 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy).
(prg)