Fakt wygaśnięcia kadencji dotychczasowego Prezesa ŚKP był ściśle związany z zakończeniem obrad Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Spółki, gdzie rozpatrywano m.in. kwestie sprawozdań z działalności i sytuacji finansowej Spółki oraz głosowano ws. absolutorium dla członków organów Spółki za ostatni rok obrotowy kadencji.
Mimo nieuzyskania absolutorium przez Prezesa Jaromira Stawireja i tym samym braku pełnego zaufania od organów Spółki – zarówno na poziomie wniosku Rady Nadzorczej, jak i głosowania Zgromadzenia Wspólników (wszystkie głosy wstrzymujące się), Rada Nadzorcza 28 lutego zaproponowała Panu Jaromirowi Stawirejowi powołanie na funkcje Prezesa na okres 2 kolejnych miesięcy, z jednoczesnym podniesieniem jego wynagrodzenia stałego o ponad 11%.
1 marca Pan Jaromir Stawirej oświadczył, iż nie przyjmuje w/w propozycji Rady Nadzorczej, a jednocześnie zaproponował powołanie go na Prezesa na okres 6 miesięcy z jednoczesną podwyżką wynagrodzenia stałego o prawie 53%. Na takie warunki ze strony dotychczasowego Prezesa Stawireja nie zgodziła się Rada Nadzorcza, jak i Zgromadzenie Wspólników. Tym samym misja Pana Jaromira Stawiereja w Spółce ŚKP dobiegła końca.
Dotychczasowy Prezes Spółki Pan Jaromir Stawirej, wskazany na tę funkcję w 2017 roku przez Zgromadzenie Wspólników tj. Burmistrza, wniósł niewątpliwie znaczący wkład w uruchomienie i rozwój oraz wyniki Średzkiej Komunikacji Publicznej, która była inicjatywą programową liderów Stowarzyszenia RAZEM dla Ziemi Średzkiej, jeszcze z wyborów samorządowych 2014.
Mimo postępującej erozji zaufania ze strony organów nadzorczych i właścicielskich Spółki, za cały wkład Pana Prezesa Jaromira Stawireja w rozwój, wyniki i za dotychczasowe zaangażowanie bardzo dziękujemy oraz życzymy powodzenia na dalszych etapach aktywności zawodowej. Od 1 marca Spółką ŚKP zarządza Prokurent, powołany przez dotychczasowego Prezesa na początku grudnia ub.r.
W ciągu kilku dni zbierze się Rada Nadzorcza celem powołania nowego Prezesa na najbliższe miesiące i przygotowania procesu zakupu nowych autobusów elektrycznych na przełomie lat 2024/2025, co wynika m.in. z potrzeby częściowej wymiany taboru i zamierzeń uruchomienia nowych połączeń, skorelowanych z planowanym rozwojem podstrefy LSSE w obrębach Święte, Komorniki i Juszczyn.
Rada Nadzorcza oraz Zgromadzenie Wspólników
Spółki Średzka Komunikacja Publiczna sp. z o. o.