piątek 19.04.2024

Imieniny: Adolfa Tymona


Czy newslettery marketingowe to przeżytek?




Newslettery były jednymi z pierwszych narzędzi marketingu internetowego. Wydaje się, że obecnie, w świecie, w którym reklama skupia się przede wszystkim na mediach społecznościowych, odeszły one w zapomnienie. Okazuje się jednak, że e-mail marketing ma się nie najgorzej. Taka reklama może być bardzo skuteczna – pod warunkiem że będzie doskonale dopracowana.


Dlaczego newslettery marketingowe „mają trudniej”?

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się, że zaglądając po weekendzie na swoją pocztę elektroniczną, zobaczyłeś kilka, a nawet kilkanaście nieodczytanych wiadomości. Prawdopodobnie też szybki rzut oka wystarczył, aby stwierdzić, że są to irytujące reklamy – maile wylądowały wtedy w koszu.

Jednak na pewno zdarzyło się również, że jedna z wiadomości miała szczególnie intrygujący temat, zaciekawiła cię, skusiłeś się wejść na stronę internetową adresata. Taki e-mail musiał mieć „to coś” – był angażujący i inny niż wszystkie.

Właśnie to jest kluczem do skutecznego e-mail marketingu. Tworzenie takich oryginalnych, przykuwających uwagę i zachęcających do interakcji newsletterów marketingowych jest nie lada wyzwaniem. Więcej o ich przygotowywaniu dowiesz się na stronie https://fabrykamarketingu.pl/.

Idealny newsletter marketingowy, czyli jaki?

Zwykła oferta produktowa, oklepane hasła reklamowe i zwroty do klienta nie wchodzą w grę, jeżeli twój newsletter ma być inny niż wszystkie. Chcesz, aby jego adresat był faktycznie nim zainteresowany i zapoznał się z twoim asortymentem? W takim razie:

  • rzuć przynętę – skuś do zapisania się do newslettera rabatem, obietnicą upominku do zrobionych zakupów. Natomiast jeżeli dany e-mail znajdzie się na twojej liście mailingowej, regularnie wysyłaj mu specjalne oferty – np. wiadomości z kodem obniżającym cenę za niektóre produkty;
  • niech twój newsletter będzie miły dla oka – liczy się nie tylko jego treść, ale też szata graficzna. Nie może być ona zbyt wymyślna, gdyż wtedy cała wiadomość mogłaby stać się mniej czytelna. Dobrze jednak zlecić zaprojektowanie takiej grafiki specjaliście;
  • postaraj się spersonalizować komunikat – powinien on być dopasowany do wieku i płci adresata;
  • nie bądź nachalny – mimo że newsletter to forma reklamy, nie nagabuj adresata, zastosuj subtelne chwyty marketingowe, które mogą przesądzić o podjęciu przez niego decyzji zakupowej. Postaraj się przemycić takie triki, prezentując swoją ofertę – nowej kolekcji produktów czy dotyczącą wyprzedaży.

Newslettery marketingowe odchodzą do lamusa czy mają się dobrze? Podsumowanie

W newsletterach drzemie ogromny potencjał. Jednak aby go wykorzystać, należy tworzyć je z głową, wykazać się pomysłowością. Nikt nie zawraca uwagę na wiadomości, które mają podobne tematy, obiecują ogromne rabaty i które są nachalne. Na newslettery marketingowe trzeba znaleźć swój własny patent i doceniać osoby, który chcą je otrzymywać oraz korzystają ze znajdujących się w nich kodów rabatowych. Pomoże to zwiększyć świadomość marki, sprzedaż, zbudować jej pozytywny wizerunek i trwałe relacje z klientami.

Artykuł Sponsorowany






Ja Wam naprawde wspolczuje. Daliscie sie wciagnac w telewizyjna narracje obrzucania sie blotem przez politykow zarowno ...
Bardzo ciekawe przesłaniem widzę w Twoim komentarzu, bo jest Bóg, Ojczyzna, oskarżenia, poniżenie, nienawiść, złorzeczenie. A ...
Aleksandra Perużyńska Nowi radni Rady Powiatu wybrani!
Jak można głosować na zdrajców Polski na ludzi którzy nawołują do wojny którzy chcą odebrać nam ...

komnet internet

warsztat 336224 px

bus baner

Nie przegap tych artykułów.