piątek 26.04.2024

Imieniny: Marzeny Marii Klaudiusza


Mikroinfluencerzy – czy zagoszczą na stałe w działaniach marketingowych firm?




Współpraca marek z twórcami zyskuje coraz większą popularność. Na ten krok decydują się zarówno mniejsze firmy, jak i światowi giganci. Potencjał jest ogromny, jednak kluczem do sukcesu jest wybranie odpowiedniego twórcy. W tym artykule skupimy się na mikroinfluencerach. Kim są? Jaki jest potencjał takich działań? Gdzie szukać mikroinfluencerów? Sprawdź wskazówki!


Kim jest mikroinfluencer?

Twórcy o mniejszej ilości obserwatorów, a tym samym o mniejszych zasięgach, określani są mianem mikroinfluencerów. Przyjmuje się, że są to osoby, które mają w swoim gronie co najmniej kilka tysięcy obserwatorów, a ich liczba nie przekracza 15 tysięcy. Warto tu zaznaczyć, że taki twórca gromadzi wokół siebie społeczność realnie zainteresowaną jego działaniami – zaangażowaną i wchodzącą w interakcje. Przekrój dziedzin, w jakich działają internetowi twórcy jest ogromny. Zwykle mikroinfluencerzy skupiają wokół swojego prodilu w mediach społecznościowych osoby o podobnych pasjach czy poszukujących inspiracji/wiedzy w danej dziedzinie. Możemy spotkać mikroinfluencerów w branży dietetycznej i fitness, budowlanej, medycznej, modowej, jedzeniowej i wielu innych. Jak ich wyszukiwać? Na przykład po hashtagach, które są związane z tematami, które są w kręgu Twoich zainteresowań.

Czy warto współpracować z mikroinfluencerami?

Mikroinfluencerów obserwuje się, by odnotować różne korzyści. Na przykład od influencerów-podróżników, można wyciągnąć cenne wskazówki na swoje wyprawy czy wyszukiwanie tanich lotów. Od influencerów promujących kuchnię wegańską dowiedzieć się, jak smacznie gotować bez mięsa, by zmienić swoje nawyki żywieniowe i tak dalej. Nietrudno zatem się domyślić, że również marki znajdą tutaj przestrzeń do reklamowania swoich produktów i usług.

Współpraca z mikroinfluencerami może okazać się bardzo korzystna w marketingu afiliacyjnym, choć nie tylko. Można też budować rozpoznawalność marki czy docierać skutecznie do niszowych grup odbiorców. Mali twórcy są atrakcyjnymi partnerami dla reklamodawców, ponieważ ich odbiorcy są bardzo aktywni, a przy tym chętnie wchodzą w interakcje i korzystają z rekomendacji. Aspekty te potencjalnie zapewniają szerokie możliwości marketingowe – pod warunkiem, że zostaną odpowiednio wykorzystane.

Jak nawiązać współpracę z mikroinfluencerem?

Można to uczynić na dwa sposoby – kontaktując się bezpośrednio z taką osobą albo korzystają z pomocy agencji influencerskiej, która współpracuje z twórcami o różnym zasięgu. W pierwszym przypadku wszystkie obowiązki leżą po stronie osób odpowiedzialnych za marketing w danej firmie – muszą wyszukać odpowiedniego twórcę, skontaktować się z nim, zaproponować rodzaj działań i dojść do porozumienia pod względem stawki. W drugim przypadku firma może w pełni zdać się na pomoc ekspertów, choć oczywiście wciąż ma tu wiele do powiedzenia, jak np. ustalenie zakresu działań (np. stworzenie briefu), akceptowanie projektów, ustalanie budżetu itd. Jeśli jesteś zainteresowany drugim wariantem, sprawdź ofertę Tears of Joy - Agencja influencerska, która od lat działa w tej branży.

Artykuł sponsorowany

 

 






Ja Wam naprawde wspolczuje. Daliscie sie wciagnac w telewizyjna narracje obrzucania sie blotem przez politykow zarowno ...
Bardzo ciekawe przesłaniem widzę w Twoim komentarzu, bo jest Bóg, Ojczyzna, oskarżenia, poniżenie, nienawiść, złorzeczenie. A ...
Aleksandra Perużyńska Nowi radni Rady Powiatu wybrani!
Jak można głosować na zdrajców Polski na ludzi którzy nawołują do wojny którzy chcą odebrać nam ...

handlo

Nie przegap tych artykułów.