Dziś ten temat powraca. Kolejna rozgoryczona kobieta poprosiła o poruszenie tego tematu. - Pisaliście niedawno, że pewna pani nie mogła zarejestrować dziecka do lekarza. Mi się to też przytrafiło niedawno, dlatego uważam, że powinniście ludziom dokładnie powiedzieć, co mają robić w takiej sytuacji i przede wszystkim podać namiary na dyżury w szpitalu. Nie mogłam nigdzie znaleźć telefonu, a mieszkam poza miastem. Więc pytam się jak mam porozmawiać z lekarzem, skonsultować, zapytać się co robić? - napisała do nas pani Patrycja.
Co robić, gdy w przychodni słyszymy odmowę rejestracji?
- Lekarz w podstawowej opiece zdrowotnej przyjmuje pacjentów w godzinach 8.00-18.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy i udziela świadczeń w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem. Jeśli zdarzy się taka sytuacja, że w rejestracji na dziś nie ma już miejsca do lekarza, a pacjenta stan nie pozwala na to, by czekać kolejny dzień, powinien bez rejestracji przyjechać do przychodni. Decyzję o tym czy pacjent wymaga pilnej pomocy medycznej podejmuje tylko i wyłącznie lekarz. Warto także przypomnieć, że osoby, które w dzień nie dostały się do swojego lekarza mogą wieczorem lub w nocy skorzystać z pomocy medycznej w punktach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej - informuje Joanna Mierzwińska, rzecznik prasowy dolnośląskiego OW NFZ we Wrocławiu.
Usługi medyczne w ramach Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej w naszym mieście, od godziny 18.00, świadczy spółka Gemini-med przy ul. Kolejowej 16a (wejście boczne dawnego szpitala), tel.: 71/ 396 65 50 lub 513 105 931.
(red) fot. wk