Do mieszkanki powiatu średzkiego zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku, informując o próbie oszustwa na jej szkodę. Następnie poinstruował właścicielkę konta, aby ta założyła konto w aplikacji Revolut, dzięki czemu zapobiegnie utracie pieniędzy z zagrożonego konta. Kobieta, na polecenie osoby podającej się za pracownika banku podała kody BLIK, które miały zabezpieczyć jej pieniądze. W efekcie straciła 2000 zł.
Najważniejsze zasady bezpieczeństwa:
-
nie podawaj kodu BLIK nikomu, nawet jeśli kontaktuje się z Tobą znajomy lub członek rodziny,
-
zadzwoń do osoby, która prosi o pieniądze, zanim wykonasz przelew lub podasz kod,
-
nie zatwierdzaj transakcji w aplikacji bankowej, jeśli nie masz pewności, komu wysyłasz pieniądze,
-
sprawdzaj szczegóły płatności – bank zawsze pokazuje nazwę odbiorcy i kwotę transakcji,
-
nie klikaj w linki z wiadomości SMS, e-mail lub mediów społecznościowych, które prowadzą do rzekomych stron banku lub paneli logowania,
-
nie pobieraj żadnych aplikacji na czyjeś polecenie,
-
ustaw powiadomienia o transakcjach – w ten sposób natychmiast zauważysz podejrzaną aktywność.
KPP w Środzie Śląskiej