Od 12 grudnia decyzją spółki Polregio, obsługującej transport osobowy na linii 273 relacji Wrocław Główny - Szczecin Główny, przystanek kolejowy w Czernej Małej funkcjonuje w rozkładzie jazdy jako „postój na żądanie". Razem z informacją o zmianie przewoźnik opublikował "instrukcję" zachowania się na nowym przystanku: Podróżny (...) zobowiązany jest oczekiwać na przyjazd pociągu w miejscu widocznym dla maszynisty. Podróżny (...) zobowiązany jest zgłosić ten fakt pracownikowi drużyny konduktorskiej, najpóźniej na stacji poprzedzającej przystanek oznaczony jako „postój na żądanie”.
Zmiany statusu przystanków podyktowane są m.in. badaniami frekwencji czy też koniecznością oszczędzania. Wprowadzona zmiana nie spodobała się mieszkańcom Czernej. Ich zdaniem rozwiązanie to utrudnia dojazd do pracy oraz szkół, a o zmierzchu i podczas trudnych warunków atmosferycznych wyklucza bezpieczne podróżowanie. Również władze Gminy sprzeciwiły się temu pomysłowi i wystosowały pismo do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z wnioskiem o przywrócenie dotychczasowego sposobu funkcjonowania obsługi pasażerów na przystanku Czerna Mała.
O pomoc w rozwiązaniu problemu wójt gminy Miękinia Jan Marian Grzegorczyn zwrócił się do posła Pawła Hreniaka. Spotkanie, które odbyło się pod koniec stycznia, okazało się bardzo owocne i już 11 lutego spółka Polregio wystosowała odpowiednie pismo do Tymoteusza Myrdy, członka zarządu województwa dolnośląskiego. - Dolnośląski Zakład Polregio S.A. we Wrocławiu, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom lokalnej społeczności Gminy Miękinia, zwraca się z wnioskiem o zmianę statusu przystanku na żądanie dla przystanki Czerna Mała. Wyrażam nadzieję, że pozytywna decyzja Pana Marszałka w powyższej sprawie wpłynie pozytywnie na postrzeganie przez podróżnych wizerunków kolejowych przewozów pasażerskich w regionie - napisano w dokumencie.
Choć samo pismo nie oznacza jeszcze zmiany statusu przystanku, to z dużym prawdopodobieństwem stanie się tak w najbliższym czasie.
OLO