Do jednej z mieszkanek powiatu średzkiego zadzwoniła osoba, która oświadczyła, że jest pracownikiem banku. Osoba podająca się za pracownika banku poinformowała przez telefon kobietę, że ktoś chciał na nią zaciągnąć kredyt, jednakże mu się to nie udało. Osoba podająca się za pracownika banku po długiej rozmowie wzbudziła zaufanie w kobiecie, tłumacząc jej, że musi wziąć kredyt, żeby sprawdzić czy pracownicy banku nie sprzedają danych.
Rozmówca zapewniał, że o całej sytuacji wie Policja. Kobieta pod namową rozmówcy zaciągnęła kredyt na kwotę blisko 8.000 zł. Następnie według wskazanej instrukcji przez osobę podającą się za pracownika banku, wypłaciła wszystkie swoje oszczędności i udała się do wpłatomatu, gdzie wpłaciła całą uzbieraną kwotę pieniędzy na numer BLIK. Mieszkanka powiatu średzkiego podczas całej sytuacji nie zapamiętała numeru. Wszystkie czynności wykonała zgodnie z poleceniami rozmówcy.
Policjanci będą teraz prowadzili czynności mające na celu wyjaśnienie sprawy oraz ustalenie i zatrzymanie sprawcy.
Policjanci przypominają i ostrzegają:
- pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS;
- nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta;
- tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić dzwoniąc na infolinię.
O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.
KPP Środa Śląska
sierż. Katarzyna Bisztyk-Radoń