niedziela 19.05.2024

poleasingowe pl 970 250

Pełna wrażeń wycieczka Klubu Europejskiego do Görlitz

Skomentuj

17 czerwca członkowie i opiekunowie Klubu Europejskiego ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Środzie Śląskiej udali się pociągiem na wycieczkę do granicznego miasta Görlitz. Wyprawa była zwieńczeniem Jubileuszu 20-lecia klubu, który obchodziliśmy w tym roku szkolnym.

Fot. Organizatorzy Fot. Organizatorzy

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zabytkowego dworca kolejowego, którego wnętrze z 1846 roku zachwyciło nas swoją urodą i sposobem urządzenia. Następnie udaliśmy się ulicą Berlińską do centrum zabytkowego grodu. Po drodze widzieliśmy gwiazdy na budowlach, które wchodzą w skład turystycznego szlaku Görliwood. To w tych miejscach nakręcono  plany filmowe do dzieł sztuki kinowej, jak do „Lektora”, „Bękartów wojny”, „Złodziejki książek” i słynnego oscarowego filmu „Grand Budapest Hotel”.

Na Placu Pocztowym zachwyciła nas znana fontanna „ Muschelmina” z XIX wieku oraz zabytkowa fasada Poczty. Idąc szlakiem zabytków zobaczyliśmy historyczne wieże: Marii Panny, Reichenbaską, Wołów, a także barbakan Keisertrutz oraz powszechnie znany, wielce wykwintny Dom towarowy, w którego wnętrzach nakręcono wiele dzieł filmowych.

Na Rynku Dolnym zwiedziliśmy Kościół Mariacki z XV wieku, szereg zabytkowych  kamieniczek, w których mieszczą się butiki, sklepiki, kawiarenki oraz instytucje kulturalne. Wstąpiliśmy do popularnego sklepiku z musztardami, gdzie można kupić kilkadziesiąt rodzajów musztardy o rozmaitych smakach. Obejrzeliśmy również otwarty przez cały rok Dom Bożego Narodzenia z ciekawymi ozdobami, zabawkami i dekoracjami świątecznymi. Nasze zainteresowanie wzbudził Stary Ratusz wraz z zabytkowym zegarem i rzeźbą Temidy. Wstąpiliśmy też do Muzeum Śląskiego, gdzie zarówno w języku niemieckim i polskim  można uzyskać informacje o historii, kulturze i ważnych postaciach naszego regionu. Następnie zwiedziliśmy Rynek Górny z fontanną Neptuna, domy halowe, słynną Aptekę ratuszową z zegarami słonecznymi, Noawy Ratusz z 1903 roku oraz kamieniczkę z Łukiem szeptów. Ku naszemu zaskoczeniu na placu pod Nowym Ratuszem obejrzeliśmy na żywo sceny z planu filmowego, którego akcja toczy się w okresie drugiej wojny światowej. Zwiedziliśmy również ewangelicki kościół pod wezwaniem Świętej Trójcy, Farę św. Piotra i Pawła oraz Most Staromiejski oraz byliśmy na pysznym śląskim obiedzie.

Nasze zwiedzanie zakończyliśmy pod miejscem upamiętniającym Powstanie ludowe z 17 czerwca 1953 roku, które zostało krwawo stłumione  przez władze Niemieckiej Republiki Ludowej, a było ono wyrazem krzyku i sprzeciwu przeciwko komunistycznej władzy.

Wróciliśmy z podróży zagranicznej pełni wrażeń i szczęśliwi, że mogliśmy w taki sposób uczcić nasz Jubileusz.

Görlitz zachwyca zabytkami, czystością, gościnnością i kulturą obsługi turystów.

Polecamy wszystkim wyjazdy do naszych zachodnich sąsiadów.

Opiekunowie KE
Ewa Ek i Paweł Wenderski

Wczytywanie komentarza... Komentarz zostanie odświeżony po 00:00.
Zaloguj się aby dodać komentarz.
pozostały limit znaków.
Zaloguj się za pomocą ( Zarejestruj się? )

Ja Wam naprawde wspolczuje. Daliscie sie wciagnac w telewizyjna narracje obrzucania sie blotem przez politykow zarowno ...
Bardzo ciekawe przesłaniem widzę w Twoim komentarzu, bo jest Bóg, Ojczyzna, oskarżenia, poniżenie, nienawiść, złorzeczenie. A ...
Aleksandra Perużyńska Nowi radni Rady Powiatu wybrani!
Jak można głosować na zdrajców Polski na ludzi którzy nawołują do wojny którzy chcą odebrać nam ...

Lokalne ogłoszenia drobne

06.05.2024 04:43 wrote:

Kupię przeróżne Antyki / Starocie z Domu, Mieszkania, Strychu, Willi ...Mniejsze Meble, Obrazy i Obrazki, Ikony, Porcelanę, Kilimy, Lampy, Sreb…

21.04.2024 10:58 wrote:

Kupię stare krajalnice do mięsa z kołem zamachowym na kolbe, wagi sklepowe oraz inne pamiątki z przedwojennych sklepów mięsnych oraz masarni. Pł…

19.03.2024 15:58 wrote:

Sprzedam mieszkanie 76,02m2 w Środzie Śląskiej przy ul. Jesionowej. Mieszkanie prawie w całości wykończone. https://www.otodom.pl/pl/oferta/mies…

20.02.2024 19:12 wrote:

Kupię kable płaskie podtynkowe 3x1,5 i 3x 2,5  20 rolek. Tel 500 844 143…

warsztat 336224 px

hydrotech do gazety nowa reklama

Nie przegap tych artykułów.