Oszuści nie przestają… wywołując silne emocje manipulują osobami starszymi. Wykorzystują ich zaufanie, tworzą w nich poczucie lęku i strachu, działają bez zwłoki i skrupułów.
Tym razem scenariusz miał dwa etapy - do kolejnych nie doszło dzięki czujności rodziny. Oszuści w swoim działaniu wykorzystali historię z pracownikiem banku i funkcjonariuszem policji.
Do potencjalnej ofiary zatelefonowała osoba podająca się za pracownika banku, która poinformowała, że ktoś chce na nazwisko ofiary wziąć kredyt i należy zabezpieczyć środki na koncie. Co istotne, oszuści wskazali, żeby absolutnie nie mówić o niczym krewnym, ponieważ można mieć z tego tytułu kłopoty. Ofiara została poinstruowana, aby pobrać środki z banku i następnego dnia o godzinie 9.00 spodziewać się telefonu.
Rano, punktualnie o godzinie 9.00, ofiara otrzymała telefon od oszustów z informacją, że padła ofiarą oszustwa i za chwilę zadzwoni policjant, aby poinformować ją o dalszych działaniach. Telefon nie zadzwonił, a oszuści zaprzestali procederu, gdy zorientowali się, że zostali zdemaskowani przez rodzinę ofiary.
Drodzy seniorzy, pamiętajcie! Pracownicy banku oraz organy takie jak policja, prokuratura czy sąd nigdy nie zadzwonią z żądaniem wybrania, przekazania czy przelewu pieniędzy. Seniorze, w przypadku takiego telefonicznego żądania skontaktuj się natychmiast z rodziną i policją pod numer telefonu 112.
Bliscy seniorów, apelujemy o rozmowy ze swoimi rodzicami, dziadkami i innymi starszymi krewnymi na temat wyłudzeń oraz o wyczulenie ich na niestandardowe zachowanie bliskich.
Gmina Środa Śląska
1. <Lepszy dobór kadry....< To teoria, a praktyka jest taka, że UM zmienił się ...